פסגות בסקירה על הנדל"ן: אילו מניות צפויות לזנק?

בפסגות ממליצים להתמקד במניות בריטיש ישראל, אמות ומליסרון (מחירי יעד של 14.3 שקל לבריטיש ו-11.9 שקל לאמות)

בשבועות הקרובים יפרסמו חברות הנדל"ן המניב את תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2010 ולקראת הדוחות פרסמו הבוקר (ג') כלכלני פסגות סקירה על חלק מהחברות בענף. בפסגות לא צופים הפתעות גדולות בפעילות התפעולית שתמשיך להיות יציבה ותושפע מעלייה של 1.3% במדד הידוע ברבעון השלישי.

עבור בריטיש ישראל , אמות ועזריאלי צופים בפסגות צמיחה נאה (1%-2%) בהכנסות מנכסים זהים. גב ים צפויה לדווח על צמיחה בשיעור נמוך יותר ועבור מליסרון לא צופים בפסגות צמיחה לאור תהליך החלפת השוכרים בקריון.

החברות צפויות לבצע שערוכים מלאים לנכסיהם. לאור ירידת שיעורי ההיוון בשוק וחוזים חדשים שנחתמו בשכר דירה גבוה יותר מצפים כלכלני פסגות לרווחי שערוך משמעותיים, בעיקר בעזריאלי וכן באמות ובריטיש. גב ים כבר ביצעה שערוכים ברבעון השלישי. רווחי השערוכים תלויים בהחלטות הסובייקטיביות של השמאים.

בחלק מהחברות כגון אמות ובריטיש הדגש יהיה על התחזיות שינתנו לא פחות מאשר התוצאות עצמן.

בפסגות מציינים כי דוחות חברות ייעוץ הנדל"ן מעידות על מגמה חיובית. לפי נת"מ עלה שכ"ד הממוצע במשרדים בתל אביב בכ- 5.7% (לפי מאן נכסים עליה של 3%) כאשר גם בחלק מערי הפריפריה (הרצלייה, כפר סבא רחובות, פ"ת) נרשמו עליות של 4%-7% לצד יציבות בתפוסות. במקביל, חברות הייעוץ מספקות תחזית להמשך עליית דמי שכירות באזור תל אביב גם בשנת 2011 לאור מחסור בהיצע.

ללא קשר לדוחות, האירוע המרכזי בענף בתקופה הקרובה צפוי להיות המיזוג בין בריטיש למליסרון שיקרה לאחר שבעלי זכויות המיעוט יאשרו את מכירת הגרנד קניון ויצור שחקן ענק חדש בתחום הקניונים.

הירידות בשערי מניות הנדל"ן המניב בתקופה האחרונה הפכו אותן לאטרקטיביות יותר. אי לכך "אנו מעלים המלצתנו לבריטיש ישראל מ"תשואת יתר" ל"קניה". את מליסרון, על אף דיסקאונט שמצדיק קניה אנו לא מעלים מ"תשואת יתר" בשל אירועים טכניים צפויים (הנפקת זכויות, הקטנת חלקה במדד התל דיב). כרגע לא מבצעים שינוי בשאר ההמלצות".

בשורה התחתונה: "הדוחות ככל הנראה לא יספקו הפתעות גדולות. הדגש בבריטיש ובמליסרון הוא עסקת המיזוג ופחות הדוחות הקרובים, באמות יש להתמקד בתחזית ל-2011 ובעזריאלי הדגש מבחינתנו הוא היקף השערוכים (ממנו גם ייגזר הדיבידנד). המניות המומלצות על ידינו מהענף הינן בריטיש ישראל, אמות ומליסרון (מחירי יעד של 14.3 שקל לבריטיש ישראל ו-11.9 שקל לאמות). המלצתנו לגב-ים נותרה בשלב זה תשואת שוק למרות פתיחת דיסקאונט של כ-10% . לאחר הדוחות נשקול שוב את המלצתנו".