סקר: רוב הנשים אינן מזדהות עם הארגונים הפמיניסטיים

סקר מיוחד שערך "ליידי גלובס" באמצעות מכון המחקר "הגל החדש" מלמד כי 64% מהנשים אינן מזדהות כלל או מזדהות במידה מעטה עם ארגוני הנשים

בישראל פועלים עשרות רבות של ארגוני נשים, וליתר דיוק, מניינם עומד על 90. ביקשנו לבדוק עד כמה ציבור הנשים מזדהה עם הארגונים הללו. לשם כך ערכנו סקר שביצע עבורנו מכון הגל החדש. התוצאות מראות כי 30.9% מהנשים כלל אינן מזדהות עם ארגוני הנשים הפמיניסטיים. 33% מזדהות במידה מועטה, ורק 27.2% מזדהות במידה רבה.

בבדיקה לפי גיל נרשמה ההזדהות הרבה ביותר בקרב בנות 35-44 (36.8%). לעומת זאת, 43.7% מבנות 18-24 אינן מזדהות כלל עם הארגונים, מה שמצביע על כך שהם עדיין לא הצליחו לגעת ללבו של הדור הבא, הנשים הצעירות.

בבדיקה לפי השכלה נמצא כי בעלות השכלה תיכונית ואקדמאיות הן המזדהות ביותר עם הארגונים (32.6% ו-30.4% בהתאמה). בקרב בעלות השכלה תיכונית חלקית או פחות מזה, כמעט 60% מהנשים אינן מזדהות כלל עם ארגוני הנשים, מה שמצביע אולי על הקשר שבין השכלה למודעות פמיניסטית.

בבדיקה לפי הכנסה נמצא, כי אלו שהכנסתן עומדת על מעט מתחת לממוצע הן המזדהות ביותר עם ארגוני הנשים - 67.8% מהן מזדהות במידה רבה או מועטה. בקרב אלו שהכנסתן הרבה מעל הממוצע, 29% מזדהות במידה מועטה ו-24.4% אינן מזדהות כלל.

פנינו לנורית צור, מנכ"לית שדולת הנשים, ושאלנו מדוע הארגונים אינם מצליחים להשיג הזדהות גדולה יותר בקרב הנשים. "תוצאות הסקר מוכיחות שהן עדיין לא מודעות למקומן בחברה, זה חלק מהדיכוי", טוענת צור. "לשלטון פה אין אינטרס לקדם נשים או לעורר את מודעותן לזכויותיהן, כדי שלא ירימו ראש ויאיימו על ההנהגה כמו שקרה במצרים.

"יש עשרות ארגוני נשים בארץ, ולמרות זאת לא מקשיבים לצרכים שלנו. לא רק שאנחנו לא מקבלות מספיק גיבוי, אלא שאנחנו נמצאות בתחתית מקבלי התרומות, מה שיוצר מחסור תמידי במשאבים.

"הרבה יותר קל לסייע לילדים, לחולים, מאשר לנו. לא נעים לתרום לנושאי הטרדה מינית, אונס, למרות שברגעי חולשה כמו פיטורים סקסיסטיים, מיד יודעים לפנות אלינו".

הסקר הטלפוני בוצע בקרב מדגם כלל ארצי מייצג של 250 נשים מהאוכלוסייה היהודית דוברת העברית, בגילאי 18 ומעלה. הטעות הסטטיסטית עומדת על 6.2%

ארגוני נשים
 ארגוני נשים