וול סטריט חוגגת שנתיים ליציאה מהמשבר - וסגרה בעליות

דאו ג'ונס עלה ב-86% בשנתיים והערב ב-1% ורחוק 2,000 נק' מהשיא ■ קרטל אופ"ק שוקל להגדיל את תפוקת הנפט; מחירו ירד ל-105 ד' לחבית

ביום בו מציינת וול סטריט שנתיים מאז התחתית של המשבר הפיננסי, סגרו המדדים המובילים בוול סטריט בעליות שערים נאות, לאחר פתיחת מסחר מהוססת. את העליות בשוק מובילות היום מניות מגזר הבנקאות, אך העליות אפיינו את מרבית המגזרים. הנפט שנסחר בתנודתיות רבה היום נקבע בסוף המסחר בניו יורק ברמה של 105 דולר לחבית, לאחר קריאת ההרגעה מכיוון קרטל אופ"ק, שאותת על אפשרות של הגדלת תפוקת הנפט העולמית לראשונה מזה שנתיים. באירופה הסתיים יום תנודתי בנטייה לעליות. האירו נחלש ב-0.6% ל-1.39 דולר.

השוק השוורי חוגג יום הולדת שני של יציאה מהמשבר הפיננסי החמור ביותר מאז "השפל הגדול", ונראה כי ליום ההולדת זה מצטרפים השנה גם המשקיעים הקטנים יותר, אשר מוכנים להגדיל את רמת הסיכון ומקווים להמשך הראלי. מתחילת השנה הושקעו בקרנות הנאמנות המנייתיות בארה"ב 24.2 מיליארד דולר ע"י המשקיעים, זאת לאחר שבשנת 2010 נמשכו מקרנות אלו כ-96.7 מיליארד דולר.

מדד S&P 500 כמעט והכפיל את שוויו מאז ה-9 במארס 2009, אז נפל לשפל של 683 נקודות לעומת 1,321 נק' בסיום הערב, שפל של 12 שנה בשיאו של המשבר הפיננסי. מדד הדאו ג'ונס ששוב נסחר מעל ל-12,000 נקודות וזינק בשנתיים האחרונות כ-86%רחוק כעת בכ-2,000 נקודות משיא כל הזמנים.

הנפט נותן את הטון בשוק

כאמור בסוף יום תנודתי נרשמה ירידה של כ-0.4% במחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי ובבורסת הסחורות של ניו יורק נקבע מחירו ב-105 דולר לחבית. מוקדם יותר ירד מחירו של הנפט ב-1.7% ונסחר סביב 103 דולר לחבית על רקע התבטאות של שר הנפט הכווייתי כי קרטל אופ"ק שוקל להגדיל כעת את תפוקת הנפט שלו. על רקע דברי השר הכוויתי, איראן הודיעה כי אין צורך בהגדלת תפוקת הנפט ואין מחסור בנפט. לטענת הנציג האיראני באופ"ק החששות בשוק הם בעיקר פסיכולוגיים וציין כי תפוקת הנפט היא עדיין מעל רמת הביקוש.

בכלל פיננסים מעריכים כי גם אם מחיר הנפט ימשיך לעלות הוא לא יגיע ל-200 דולר לחבית "בזמן שב-100 דולר לחבית אכן אין כמעט תחליפים סבירים, במחיר של 200 דולר לחבית יש כבר לא מעט ברירות, מתחליפים, עתודות נפט שיהפכו כדאיות להפקה, התייעלות אנרגטית, ירידת הביקוש לנפט ועליית הכדאיות של מפיקות הנפט להגדיל הפקה", אמר אמיר כהנוביץ' כלכלן ראשי בכלל פיננסים.

"אנו חוששים כי ההתרחשויות בלוב עדיין יוצרות מידה גבוהה מידי של חוסר וודאות לגבי נפילת המשטר בלוב ומכאן חוסר וודאות לגבי מחיר הנפט", אמר אדוארד מייר, אנליסט סחורות ב-MF Global.

האיחוד הלאומי לעסקים קטנים בארה"ב (NFIB) פירסם כי הביטחון בעסקים קטנים בארה"ב עלה ב-0.4 נקודות בפברואר לשיא של 3 שנים. המדד עלה ל-94.5 נקודות בזכות צפי לרווחים ותוכניות עתידיות לשכור עובדים נוספים. "אלו לא תוצאות שמשקפות כלכלה שמתאוששת בקצב מהיר", אמר כלכלן בכיר ב-NFIB וויליאם דונקלברג. "אך העתיד נראה ורוד לבעלי העסקים הקטנים". נציין, כי 9% בלבד מבעלי העסקים הקטנים ציפו שמצב העסקים הקטנים ישתפר ב-6 החודשים הקרובים.

ציפיות לדיבידנדים מהבנקים

מניית בנק אוף אמריקה הובילה את העליות במגזר הבנקים ביום בו מתקיים לראשונה מאז 2007 כנס המשקיעים של הבנק. המשקיעים מצפים כי הבנק יגדיל את רווחיו ויתגמל את המשקיעים ע"י חלוקת דיבידנד או רכישה עצמית של מניות לאחר שמנכ"ל הבנק אמר בכנס כי "הבנק אינו מעוניין ברכישות נוספות וכי הבנק יכול להחזיר הון למשקיעיו".

בואינג ריכזה עניין לאחר שחברות תעופה סיניות הזמינו ממנה 43 מטוסים בעלי גוף רחב, הכוללים, בין היתר את ההזמנה הראשונה מזה שנה למטוס 747-8. שווי ההזמנות נאמד בקצת פחות מ-10 מיליארד דולר. "חברות תעופה רבות באזור הזה של עולם מתרחבות וסין היא שוק משמעותי. הסנטימנט כרגע מאוד חיובי", אמר קלווין לאו, אנליסט בחברת Daiwa Institute of Research Pte בהונג קונג.

גוגל הודיעה כי הסירה את רוב הווירוסים שתקפו אתמול את הסמארטפונים עם תוכנית ההפעלה אנדרואיד. החברה איתרה והשמידה כ-60 וירויסים שתקפו בימים האחרונים את הטלפונים החכמים ששווקו מ-1 במארס, דרך תוכנות שהסתננו לחנות האפליקציות.

ספרינט נקסטל בלטה לחיוב על רקע דיווחים כי תרכוש את T מובייל ארה"ב מידי דויטשה טלקום.

טופ אימג' דיווחה כי נבחרה לספק את פלטפורמת eFLOW™ Unified Content Platform של החברה למפקד האוכלוסין של ארגנטינה. המשרד הממשלתי לסטטיסטיקה ומפקד אוכלוסין בארגנטינה יפקח על הפרויקט, המספק פתרון לקליטה ועיבוד נתונים באופן דיגיטלי עבור יותר מ-187 מיליון טפסי מפקד אוכלוסין. ההכנסות מהפרויקט מוערכות בכ-2.7 מיליון שקל.

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס אשר איבדה את הבכורה מבחינת מספר הסניפים בעולם מבין רשתות המזון המהיר לטובת סאבווי, דיווחה היום כי המכירות בחודש פברואר במסעדות שפועלות לפחות 13 חודשים עלו ב-3.9% בעוד אנליסטים ציפו לעלייה של 3.1% בלבד. החברה מסרה כי התוצאות משקפות עלייה של 2.7% במכירות בארה"ב, 5.1% באירופה ו-4% באסיה, במזרח התיכון והבאפריקה.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]