ההמלצות החמות: 10 מניות שקרנות גידור רוכשות בגדול

האתר Insider Monkey, העוקב אחרי פעילות בעלי עניין וקרנות גידור, מפנה זרקור ל-10 מניות (ביניהן ישראלית אחת) שקרנות גידור קנו בגדול במהלך הרבעון הרביעי

למשקיע הממוצע כדאי כמעט תמיד לעקוב אחרי פעילות בעלי עניין בחברות ומשקיעים מקצועיים. נכון, גם הם עושים לא מעט טעויות (אף אחד לא יודע הכל, בודאי לא מתי ומהיכן יבוא המשבר הגדול הבא..), אבל יש להם הרבה יותר מידע על החברות שבהן הם משקיעים לעומת המשקיע הממוצע.

האתר Insider Monkey, העוקב אחרי פעילות בעלי עניין וקרנות גידור, מפנה זרקור ל-10 מניות (ביניהן ישראלית אחת) שקרנות גידור קנו בגדול במהלך הרבעון הרביעי.

1. ג'נרל מוטורס (סימול: GM). קרנות גידול רכשו במהלך הרבעון הקודם כ-6% מהון המניות של GM, בהשקעה של כ-3.4 מיליארד דולר. בסוף דצמבר החזיקו במניות GM 112 קרנות גידור.

2. סיטיגרופ . סיטי הוא הבנק המועדף להשקעה על קרנות הגידור מבין הבנקים הגדולים. 190 קרנות גידור החזיקו במניות סיטי בסוף 2010, עם החזקה של 8% מהון המניות. הן הוציאו כ-2.8 מיליארד דולר לרכישות של מניות סיטי במהלך הרבעון.

3. LyondellBasell (סימול: LYB). קרנות גידור אספו כ-13% ממניות החברה. 99 קרנות החזיקו במניות בסוף 2010 והן הוציאו כ-2.5 מיליארד דולר לרכישות מניות LYB במהלך הרבעון.

4. ג'י פי מורגן . קרנות גידור, 164 במספר, מחזיקות במניות JPM (רכשו מניות בכ-1.8 מיליארד דולר במהלך הרבעון). בין המנהלים הבולטים שמחזיקים במניות JPM ניתן למצוא את Steven Mandel, John Griffin, Bill Miller ו-Lee Ainslie.

5. גוגל . יש 164 קרנות גידור שהחזיקו מניות גוגל בהיקף של כ-6.5 מיליארד דולר בסוף השנה. במהלך הרבעון הן רכשו מניות של ענקית האינטרנט בכ-1.6 מיליארד דולר.

6. ג'נזיים . בסוף 2010 היו 91 קרנות גידור שהשקיעו בענקית הביוטכנולוגיה, בין השאר על רקע הצעת הרכש של סנופי-אבנטיס.

7. Hewlett-Packard . קרנות גידור הוציאו כ-1 מיליארד דולר על רכישת מניות HP במהלך הרבעון. בין המנהלים הבולטים יש את Lee Ainslie, David Tepper, Jim Simons וביל מילר.

8. סיסקו . גם במקרה של סיסקו, עוד מניית היי-טק שמפגרת אחרי השוק, קרנות גידור הוציאו כ-1 מיליארד דולר על רכישת מניות החברה במהלך הרבעון.

9. Williams Cos Inc (סימול: WMB). אחת המניות המועדפות על מנהל ההשקעות סטיבן כהן (Steven Cohen) ל-2011. מלבדו יש עוד 74 קרנות גידור המחזיקות במניה (כ-14% מהון המניות). קרנות גידור הוציאו כ-1 מיליארד דולר על רכישת מניות החברה במהלך הרבעון.

10. טבע . גם ענקית הגנריקה הישראלית היתה אחת המניות החביבות על קרנות הגידור במהלך הרבעון הרביעי, שהוציאו כ-1 מיליארד דולר על רכישת מניות החברה במהלך הרבעון. בין המנהלים הבולטים ניתן למצוא את ג'ורג' סורוס, לי איינסלי וג'ון גריפין.