GGR: התקדמות לקראת קידוחי הגז ב"מירה" ו"שרה"

GGR הודיעה כי חתמה על הסכם לשירותי קידוח עם חברת אקסיד: "ישראל היא הזדמנות גדולה עבור GGR והיא ההתמקדות העיקרית שלנו"

התקדמות בחיפושי הגז ברישיונות "שרה" ו"מירה": חברת GGR (רש"ת: GeoGlobal Resources), המפעיל בקידוחי הגז, הודיעה הלילה כי חתמה על הסכם לשירותי קידוח עם חברת אקסיד (Exceed Deep Water Drilling Specialists).

"הכניסה של אקסיד מאפשרת לנו ולשותפינו להתקדם בביטחה לקראת הקידוחים ב'שרה' ו'מירה'", מסר פול מילר, מנכ"ל GGR, בהודעה של החברה לבורסה בארה"ב. "הניסיון של אקסיד משביח את עוד יותר את צוות הגיאולוגים שלנו. "ישראל היא הזדמנות גדולה עבור GGR והיא ההתמקדות העיקרית שלנו".

שני קידוחי האקספלורציה המתוכננים ברישיונות החיפוש הימיים "מירה" ו"שרה" אמורים להתחיל בסוף 2011. ההסכם עם אסדת הקידוח אמור להחתם לקראת סוף חודש אפריל 2011.

ברישיונות "שרה" ו"מירה" שותפות חברת הכשרת הישוב אנרגיה , שבשליטת עופר נמרודי, שותפות החיפושים מודיעין , שבשליטת צחי סולטן וקונצרן אי.די.בי, ושלדיאלי שבשליטת IPC ועופר השקעות. השותפות הודיעו בעבר לבורסה כי קידוחי האקספלורציה יתחילו במחצית השנייה של 2011 לכל המאוחר.

בחוות הדעת שפרסמה בזמנו נקבה צ'פמן ב"תחילת 2016" כמועד הצפוי לתחילת ההפקה, וציינה כי הוא יחול "שלוש שנים לאחר השלמת קידוח האקספלורציה הראשוני ב-2012". בימים אלה מפוענחים הסקרים הסייסמיים התלת-מימדיים שנערכו ברישיונות, לקראת ביצוע קידוחי האקספלורציה.

הדוח הראשוני של צ'פמן, שפורסם באוגוסט אשתקד, הוכן בהזמנת חברת IPC, שהחזיקה ב-13.6% מהזכויות ברישיון. בדצמבר האחרון פורסמה הערכה מעודכנת של צ'פמן, שלפיה קיימת הסתברות גיאולוגית של 43% למציאת מאגרי גז טבעי בהיקף 4.77 טריליון רגל מעוכבת (TCF) בשטחי שני הרישיונות.