עד לסבב האגרוף הבא

בפרשת מלם, גד זאבי הנחית נוק-אאוט על התביעה. האם יצליח לעשות זאת גם בתיק בזק?

תם-לב. הגון. ישר. שקוף - לכל הסופרלטיבים האלה זכה בשבוע שעבר לא אחר מאשר איש העסקים גד זאבי, בפסק הדין המזכה אותו מכל אשמה בפרשת מלם מערכות.

7 שנים חלפו מאז הוזמן לחקירתו הראשונה בחשד כי במסגרת תפקידו כיו"ר החברה השיג במירמה אישור לשכרו החודשי בסך 10,000 דולר. ביום שני האחרון הוא סוף-סוף קיבל את חותמת ההכשר למעשיו. ולא סתם הכשר, אלא זיכוי גורף, מוחלט ומחמיא במיוחד משופטת בית המשפט השלום בתל-אביב, דניאלה שריזלי. זאבי יצא מהאולם בחיוך רחב, מאוזן לאוזן, כזה שלא נראה על פניו מזה תקופה ארוכה.

אלא שהחיוך הזה נמחק ממש מהר, כשזאבי התיישב ביום חמישי, שוב, על ספסל הנאשמים להמשך ההוכחות בפרשת בזק, שם הוא מואשם, לצד האוליגרך מיכאל צ'רנוי, בהונאת המדינה בנוגע לרכישת מניות בזק.

הרשעה במשפט בזק עשויה להסתיים במאסר ממושך, כך שגם זאבי, שהפגין זלזול רב כלפי התביעה במסגרת עדויותיו בתיק מלם - ובין השאר אמר לתובעת שהיא מבזבזת לכולם את הזמן עם השאלות שלה ושהיא לא מבינה בעסקים - לוקח את הפרשה הזו מאוד ברצינות.

בעשור האחרון, מאז התפוצץ תיק בזק, נאבק זאבי על חפותו בשתי הזירות הפליליות הללו במקביל, ומדלג ללא הרף מבית משפט השלום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לכל אורך הדרך הוא הפגין "שרירים" וסיבולת, שנבנו במשך עשרות שנות התגוששות בעולם העסקי, וניסה להדוף את היריבה המרה והחזקה שלו, המדינה, אל מחוץ לזירה.

במשפט מלם זה הצליח לו. במיומנות של מתאגרף ותיק דחק את התביעה לפינה והנחית עליה נוק-אאוט קטלני. האם יצליח לעשות זאת גם במשפט בזק? לא בטוח.

עם זאת, זיכוי מטהר כל-כך כפי שקיבל זאבי השבוע הוא לא דבר שבשגרה, בלשון המעטה, ומן הסתם משפיע גם על תדמיתו כפי שהיא מצטיירת בעיני הציבור וגם - בלי שאף אחד יודה בכך חלילה - על בית המשפט שדן בעניינו.

בין אם הוא גדי בעור של זאב או זאב בעור של גדי, 7 השנים האחרונות היו מהקשות בחייו של איש העסקים הממולח, ונותר רק לתהות האם הגיע זמנן של 7 השנים הטובות.

גד זאבי / איור : טל אביב
 גד זאבי / איור : טל אביב