תחזית: מפלס הכנרת יעלה מעל הקו האדום התחתון

המפלס עלה בימים האחרונים ב-7 ס"מ והוא צפוי לעלות עוד בימים הקרובים ■ אין יותר מדי סיבות לשמוח: עדיין חסרים לאגם 4.37 מטרים

מפלס הכנרת עלה בימים האחרונים ב-7 ס"מ, וברשות המים מעריכים כי יוסיף לעלות בימים הקרובים, בזכות התחזית להימשכות הגשמים באזור הצפון ולזרימה החזקה שניכרת בנחלים. עם זאת, משבר המים עדיין רחוק מסיומו וכיום חסרים לאגם 4.37 מטרים.

ברשות המים העריכו היום (ה') כי עד השבוע הבא יעלה המפלס מעל הקו האדום התחתון, בראשונה זה שמונה חודשים. עם זאת, ברשות המים הבהירו כי אין סיבה למהר ולברך על קצו של משבר המים, והעריכו כי כבר לקראת סוף אפריל, ייתכן שהמפלס ירד אל מתחת לקו האדום התחתון ובקיץ הקרוב יתייצב ב"סמיכות מדאיגה מאוד אל הקו השחור", כפי שאמר בכיר ברשות: "וזאת, בלי שאנחנו יודעים כלום בשלב הזה כיצד יראה החורף הבא. כדי להגיע אל המצב האופטימלי, אנחנו צריכים 110 ימי גשם כמו אלה שהיו לנו השבוע".

מנתונים שפרסמה הרשות עולה כי משק המים נתון לגירעון של כמיליארד מ"ק, שנוצר במהלך 7 שנות הבצורת האחרונות. כך, ברשות מצביעים על שוני משמעותי בהיקף המשקעים בין אזור הצפון לאזורי המרכז והדרום. בחורף הנוכחי נמדדו באזור החרמון כ-115 מ"מ של גשם; במטולה 80 מ"מ ובאזור אריאל, כ-40 מ"מ בלבד.