בסוכנויות הנסיעות מתעקשים: "התיירות ליפן תימשך כרגיל"

סמנכ"ל השיווק של איסתא: "בניגוד לצונאמי שהיה לפני 6 שנים במזרח, אשר לו הייתה השפעה משמעותית על התיירות - ההשפעה הפעם היא מוגבלת ביותר"

שעה שהערכות הנזק הזורמות מטוקיו נעשות חמורות יותר ויותר, ועל אף החשש המתגבר להתפשטות קרינה רדיואקטיבית - בסוכנויות הנסיעות המובילות בישראל מתעקשים לשדר עניינים כרגיל, וטוענים כי בשלב זה אין כל ביטול ואף לא דחייה של טיולים מאורגנים או של נסיעות ישראלים ליפן. בסוכנויות גם טוענים כי לא התקבל במהלך השבוע גל של בקשות לחזרה מוקדמת מצד מטיילים ישראלים במזרח.

"בניגוד לצונאמי שהיה לפני 6 שנים במזרח, אשר לו הייתה השפעה משמעותית על התיירות - ההשפעה הפעם היא מוגבלת ביותר", אמר ל"גלובס" סמנכ"ל השיווק של איסתא, רונן קרסו. "יפן היא לא יעד מוביל עבור המטיילים מישראל, וכיום אין טיסות ישירות מתל-אביב לטוקיו. עיקר התנועה לשם היא של אנשי עסקים שמגיעים לשם בעיקר דרך אירופה או יעדים אחרים במזרח, מעט תרמילאים וקצת טיולים מאורגנים, ואין על אלה השפעה משמעותית".

קרסו הוסיף כי בשלב זה לא נרשמה כל השפעה שלילית שהיא על התיירות הרבה של ישראלים ליעדים אחרים ופופולריים במזרח אסיה.

בקבוצת אופיר טורס, המוציאה טיולים מאורגנים ליפן, הגיבו בסוף השבוע לאירועים וטענו כי לא צפויים כרגע כל ביטולים של קבוצות היוצאות ליעד. עם זאת, נטען כי הערכת מצב נוספת בעניין תיערך בימים הקרובים. על-פי הערכת יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל הקבוצה, עשרות אלפי ישראלים מבקרים ביפן מדי שנה.

"המקומות העיקריים אליהם מגיעים הישראלים הם טוקיו, קיוטו ואוסקה, שלא נפגעו באסונות ומרוחקים ממוקדי הרעש - ולכן כל הטיולים המיועדים לצאת בחודש אפריל ובחופשת הפסח יתקיימו כסדרם", העריך זפרני, שטען עוד כי בטווח הקצר תהיה פגיעה מסויימת בתיירות מישראל ליפן, אך זו לא תימשך לאורך זמן, ואילו בתיירות העסקית לא צפוייה פגיעה כלל.

יצויין כי בסוף השבוע יצרו במשרד החוץ קשר עם הרוב המוחלט של המטיילים הישראלים המצויים ביפן כעת וכן עם אנשי העסקים והישראלים המצויים במדינה בשליחות. מתוך 28 שהוגדרו בתחילה "מנותקי קשר" על-ידי חדר המצב - בשלב זה טרם נוצר קשר עם 5 ישראלים העשויים להימצא בקרבת אזור האסון.