עכשיו זה רשמי: נילי פריאל מואשמת בהעסקת עובדת זרה

סעיף האישום מוגדר "עבירה על חוק העבודה" ■ העונש הצפוי לרעיית שר הביטחון, אם תורשע, צפוי לעמוד על קנס כספי של כ-100 אלף שקל או חלופת מאסר

מחלקת התביעות של רשות ההגירה והאוכלוסין הגישה הבוקר (א') כתב אישום לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב נגד נילי פריאל, רעייתו של שר הביטחון אהוד ברק, בגין העסקת עובדת זרה בביתה. סעיף האישום מוגדר "עבירה על חוק העבודה".

העונש הצפוי לפריאל, אם תורשע, צפוי לעמוד על קנס כספי של כ-100 אלף שקל או חלופת מאסר.

בתחילה סגר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את התיק נגד פריאל בשל חוסר ראיות בשל קושי לאתר את העובדת הזרה. ואולם, לאחר שהעובדת אותרה על-ידי כלי תקשורת, נפתחה החקירה מחדש. היועמ"ש הודיע כי לא ניתן יהיה לסיים את הפרשה בתשלום כופר, למרות בקשתה של פריאל.

בנובמבר אשתקד, לאחר מעצרה של העובדת הזרה, וירג'יניה, התייצבו פריאל והעובדת במשרדי יחידת האכיפה וקיימו עימות. לאחריו החליטה הרשות להגיש את כתב האישום נגד פריאל.

הפרקליטות הבהירה לאחר התפוצצות הפרשה ובעקבות עתירות שהוגשו בנושא כי ברק עצמו לא יזומן לחקירה בנושא.

בהתייחסות פומבית של ברק לפרשה, הודה שר הביטחון כי "העסקת העובדת הזרה היא טעות, ורעייתי הודתה בה וביקשה לשלם קנס. היא מוכנה לקבל על עצמה את העונש שכל אזרח מקבל".

עם זאת, ברק מתח ביקורת על אופן הטיפול בפרשה. לדבריו, "אלמלא נילי הייתה אשתי, היא הייתה משלמת קנס. היא ביקשה לשלם - ולא נענתה מסיבות שאני לא מבין עד היום".