הקבלנים לנתניהו: "קדם תוכניות גם על קרקע פרטית"

קוראים לנתניהו שלא להגביל את ועדות דיור לאומיות לטיפול רק בתוכניות על קרקעות המדינה ■ "השארת קרקעות הפרטיות מאחור תכשיל את התוכנית החדשה של נתניהו"

על רקע התוכנית החדשה של רה"מ, בנימין נתניהו, להתמודדות עם מצוקת הדיור, לפייה יוקמו ועדות דיור לאומיות כדי לעקוף את הביורוקרטיה של ועדות התכנון והן ירכזו את כל ההחלטות בתחנה אחת. קוראים היום (א') בהתאחדות הקבלנים לנתניהו שלא להגביל את הוד"לים (ועדות דיור לאומיות) לטיפול רק בתוכניות על קרקעות המדינה אלא לקדם גם תוכניות על קרקע פרטית.

"ההגדרה המפלה של טיפול מהיר בתוכניות על קרקע ציבורית תגרום לכך שוועדות התכנון בשלב הביניים יזנחו את כלל התוכניות ויטפלו אך ורק בתוכניות על קרקעות ציבוריות", מציינים בהתאחדות הקבלנים. עוד צופים בהתאחדות כי תוכניות ביוזמת המגזר הפרטי יעוכבו.

על פי נתוני ההתאחדות הקבלנים, כ-53.5% מהתחלות הבנייה ב-2010 בוצעו על קרקע פרטית מכאן טוענים התאחדות כי בהתאם לנתון זה יש לבחור את הקריטריון של תוכניות שנמצאות בשלבי אישור סופיים ולקדם אותן ללא קשר בין אם הן נמצאות ביוזמה פרטית או ציבורית.

בתוך כך, גם חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן, יישר היום קו עם עמדת התאחדות הקבלנים ואמר "השארת קרקעות הפרטיות מאחור תכשיל את התוכנית החדשה של נתניהו בגלל שיש עירוב במתחמים הגדולים בין קרקעות מדינה לקרקעות פרטיות", אמר. עוד הוסיף כי אין כל סיבה שתוכניות גדולות על קרקע פרטית ימשיכו להיחנק בהליכי בירוקרטיה רק משום שהן בבעלות פרטית.