ערוץ הספורט ESPN בדרך חזרה למסך של הוט

ביוני 2010 הורד הערוץ משידורי הכבלים עקב סירובו לתביעת הוט לקצץ את דרישותיו הכספיות; ייתכן כי יחזור גם בפורמט HD

ערוץ הספורט האמריקני ESPN בדרכו חזרה למסך של הוט. ל"גלובס" נודע כי בין חברת הכבלים לרשת הספורט מתנהל משא-ומתן מתקדם, ועל-פי ההערכה הוא יבשיל לכדי העלאתו המחודשת של הערוץ.

לא מן הנמנע כי הערוץ ישוב במסגרת לא ליניארית בלבד, ועסקת חזרתו תכלול גם מוצרי צפייה על-פי דרישה וערוצים מתקדמים טכנולוגית. כיום הערוץ מציע בארה"ב גם ערוצי 3D ו-HD.

ביוני 2010 הודיעה הוט כי היא מורידה את ערוץ הספורט האמריקני המוכר ומחליפה אותו בערוץ אחר, יורוספורט 2. לפי גורמים בתעשייה, הוט דרשה אז הורדה של 70% מהסכום שביקשה עד כה, ואילו ESPN סירבה להיכנע לדרישה - ובתגובה הורידה הוט את הערוץ.

מיד אחרי הורדת הערוץ יצאו אוהדיו בארץ לקמפיין מחאה. למרות שלא מדובר בציבור גדול, הוא כולל בתוכו עיתונאים רבים ומובילי דעת, שזעמם הורגש.

נפתחו אז בפייסבוק מספר קבוצות הקוראות להשאיר את הערוץ, ועיתונאי ספורט כמו רון קופמן ועפר שלח יצאו נגד החלטת חברת הכבלים. אל ESPN הגיעו עשרות רבות של פניות של צופים ישראלים ששאלו מה יעלה בגורל הערוץ.

בראיון שפורסם ב"גלובס" בסמוך לירידת הערוץ, אמר אז מארי ברנט, סגן נשיא ESPN לענייני סינדיקציה וערוצי ספורט, כי ל-ESPN היו "יחסים ארוכים איתם (עם הוט - ל"א). הם לא רוצים להמשיך עכשיו, אבל זה לא אומר שהם לא פתוחים לדיון בעתיד. זה צריך לעבוד עבורנו ועבורם.

"מה שברור הוא שמבנה התשלומים שהצענו עבורם לא התאים לרצונם להפחית בעלויות. כל זאת קרה מול המחיר העולה מידי שנה של זכויות שידור בספורט, שעולה על הרווחים שאנחנו מקבלים מפלטפורמות. קשה לנו להציע לשותפינו מחיר טוב, שיכסה גם את ההוצאות שלנו".

בהוט אישרו כי מתקיים משא-ומתן. מערוץ ESPN לא נמסרה תגובה.