23 כורים גרעיניים בארה"ב זהים בהרכבם לכורים היפניים

הכורים בארה"ב וביפן נבנו ע"י ג'נרל אלקטריק ■ 23 מתוך 104 כורים גרעיניים בארה"ב כוללים מרכיבים זהים לאלה של הכורים היפניים הנמצאים כעת במצב חירום

יפן היא אחת המדינות המובילות בכורים גרעיניים, חברת ג'נרל אלקטריק בנתה את הכורים הגרעיניים במדינה כמו את הכורים בארה"ב. מאז זעזעה את יפן רעידת האדמה הקטלנית ביום שישי, העלו חששות לגבי הרכב זהה של מרכיבי הכורים הגרעיניים ביפן לאלה של שבארה"ב. ע"פ מוסדות בינלאומיים לאנרגיה גרעינית שבדקו את הסוגייה נמצא כי הכורים הגרעיניים ביפן, שנמצאים במצב חירום מאז רעידת האדמה והצונאמי הקטלני, דומים בהרכבם ל-23 כורים בארה"ב.

23 מתוך 104 כורים גרעיניים בארה"ב כוללים מרכיבים זהים, שכאמור, נבנו ע"י ג'נרל אלקטריק. מדובר בכורים הגרעיניים באלאבמה, ג'ורג'יה, אילינוי, איווה, מסצ'וסטס, מישיגן, מיניסוטה, נברסקה, ניו ג'רזי, ניו יורק, צפון קרליינה, פנסילבניה וורמונט.

חברת Msnbc.com, הנמצאת בשליטת ג'נרל אלקטריק באמצעות חברת ג'נרל אלקטריק אנרגיה, הגישה שאילתא לג'נרל אלקטריק אנרגיה ביום שבת במטרה לגלות האם הכורים ביפן שונים מאלה שבארה"ב. המוסד לאנרגיה גרעינית שקיבלה את התשובות מהחברה אישרה כי 23 כורים תואמים לאלה שביפן.

הסוכנות לאנרגיה גרעינית הדגישה כי שישה כורים גרעיניים בלבד בארה"ב הם הינם בעלי דור זהה באופן מדוייק לאלה של הכורים ביפן.