הרשות השנייה לערוץ 10: אין להאריך את מהדורת החדשות

הערות בנושא כבר ניתנו לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ■ הסיבה להארכות מהדורת החדשות: שיפור עמדות מול הערוץ המתחרה ■ ערוץ 10: "איננו מאריכים את המהדורה באופן קבוע"

אחרי שפנתה לזכייניות ערוץ 2 רשת ולקשת, הרשות השנייה מעירה גם לערוץ 10 על הארכת מהדורת החדשות המרכזית. זאת לאור מגמה שמתרבה בשבועות האחרונים, לפיה זכייניות הטלוויזיה המסחרית מאריכות את מהדורת החדשות - שאמורה להיות תחומה בין השעות 20:00 ל-21:00 בערב - לעיתים אף ב-20 דקות, על מנת לשפר את עמדתן בתחרות מול הערוץ המתחרה.

כפי שפורסם ב"גלובס", סמנכ"לית הטלוויזיה של הרשות השנייה, אילת מצגר, העירה על כך לזכייניות ערוץ 2, לאחר שהבחינה בהתרבות המקרים, בעיקר בימי השידור של רשת.

אולם למרות הודעתה של מצגר, נרשמה הארכה של מהדורת החדשות של ערוץ 2 גם ביום חמישי, השייך לשידורי קשת. בתוך כך, ערוץ 10 המשיך אף הוא במגמה זו. לאור הדברים, שלחה מצגר הנחיות ותזכורות בנושא.

המגבלה, שחלה על הארכת מהדורת החדשות, נובעת מהתחייבות הזכייניות על לוחות שידורים, בהם הוגדרו השעות המדויקות של מהדורות החדשות. הכללים לא חלים, באופן טבעי, בימים בהם ישנן חדשות חריגות, כמו בימים האחרונים.

מהרשות השנייה נמסר כי "שינוי במשך מהדורת החדשות מחייבת אישור מהרשות השנייה, למעט במקרה של אירועים חריגים, דבר הנתון לשיקול-דעתו של העורך הראשי (ונבדק בדיעבד). הרשות פרסמה הנחיות ותזכורות לחברות החדשות, ובכלל זה גם לחדשות ערוץ 10, לפעול בהתאם לכך ולהקפיד על הכללים".

מחדשות ערוץ 10 נמסר בתגובה: "איננו נוהגים להאריך את מהדורות החדשות באופן קבוע. חריגה בדקות ספורות באורך מהדורה מתרחשת על בסיס התפתחויות חדשותיות באותו היום".