עמוס בוחניק: "אריק קליין לא עקץ אותי. יש מדבקה ויש עסקה"

בעלי חברת סייף סקיי, שהעיד בתביעת הדיבה שהגיש עם אריק קליין נגד"גלובס", הודה כי לא בדק את עברו של קליין - זאת למרות הפרסומים שחשפו גילויים על התנהלותו הבעייתית

ד"ר עמוס בוחניק, בעלי חברת סייף סקיי, המחזיקה בזכויות "מדבקת הפלא" שהתיימרה למנוע התקפי לב, העיד בבית המשפט כי הוא סבור כי אריק קליין, ממציא המדבקה, לא "עקץ" אותו - זאת למרות הפרסומים שחשפו גילויים על התנהלותו הבעייתית של קליין.

"לא היה עוקץ. יש מדבקה, ויש עסקה", העיד בשבוע שעבר בתביעת הדיבה שהגיש עם קליין נגד "גלובס" בבית משפט השלום בפתח-תקווה.

בחקירה נגדית לבא-כוחו של "גלובס", עו"ד יורם מושקט, אמר בוחניק כי הוא אף לא התפתה לבדוק בגוגל על עברו של קליין לאחר שפורסמה כתבה, ולפיה קליין נעצר בקפריסין בחשד כי הונה איש עסקים קפריסאי, ולאחר שהפקיד דרכון מזויף במשטרה ברח לישראל עם דרכון על שמו, שנופק לו על-ידי השגרירות הישראלית, לה סיפר כי דרכנו אבד.

"אני מאמין לו באמונה שלמה, ונבזי לקרוא לו נוכל. ב-10-12 השנים האחרונות הוא לא עשה שום דבר רע. כשהוא בא אליי, הוא פרס בפניי הכול, ואמר לי שאם לאור זאת אני לא רוצה לעשות עסקים איתו, הוא מבין. נגרם לו נזק. הוא אדם שיעשה טוב לאנושות", ציין.

בוכניק, רופא שיניים, העיד כי מספר שבועות אחרי שהכירו, אמר לו קליין כי יש ממשא-ומתן עם שתי חברות המתעניינות במדבקה, אחת גרמנית אחת אנגלית. לדבריו, "המלצתי ללכת על החברה האנגלית - חברת MSI, שיש לה שלוחות באנגליה, הונג-קונג וארה"ב".

בוחניק ציין כי המשא-ומתן עם MSI נוהל בידי קליין, וכי הוא לא פגש ולא דיבר עם אנשי החברה. לדבריו, ביטחונו לא התערער כשקרא כתבות בעיתונים, לפיהן MSI מכחישה את קיום העסקה. בוחניק שב וציין כי לא נכנס לאינטרנט לראות מילה אחת נגד קליין.

בוחניק סיפר עוד כי מרגע שהגיע אליו קליין, "התהפכה לי הבטן, וראיתי שיש פה משהו מאוד רציני. ראיתי בזה מהפכה גדולה בתחום, והצגתי אותה בפני בכירים בתל-השומר, וכולם התרשמו".

לטענתו, רופאים ואנשי עסקים השקיעו בסייף סקיי סכום כולל של כ-9.5-10 מיליון שקל. הוא עצמו השקיע כמיליון שקל, ולדבריו קיבל את השקעתו חזרה.

בא-כוח התובעים, עו"ד גיורא אלדן, התנגד לחשיפת זהות המשקיעים מטעמי חיסיון, ואולם השופטת אושרית רוטקופף דחתה את ההתנגדות, בנימוק שהעניין יורד לשורשה של המחלוקת.

לאור זאת חשף בוחניק את זהות המשקיעים, שלטענתו השקיעו בחברה: ד"ר גבי סאבין ושותפו יוסף שקלים, ד"ר נחמן ברגר, אנדרה זייץ ואסף זאני.

ד"ר סאבין מסר בתגובה: "אני לא משקיע בחברה. אני חבר של בוחניק, ואני משקיע רעיוני בחברה. לא השקעתי כסף".

יצוין כי בעבר סאבין הופיע באתר החברה כמנהל מחלקת המו"פ הדנטלית, אך הוא מצידו הכחיש זאת ומסר כי הוא משמש רק יועץ לחברה.

ברגר סירב להגיב.