האוצר: רשות השידור תבהיר חריגות שכר של מבקרת הפנים

‎‎המבקרת, איתנה גרגור, דיווחה על 100 שעות נוספות בחודש ללא מילוי שעון נוכחות‏‎‎‏ ■ סגן הממונה על השכר באוצר: האם היא עובדת כל יום מ-8:00 עד 20:00 מחוץ למתקני הרשות?‏

‎‎משרד האוצר פנה לרשות השידור בבקשה להבהרות באשר למה שנראה כחריגות שכר ורישום בלתי תקין בעבודתה של מבקרת הפנים ברשות, איתנה גרגור.

ל"גלובס" נודע כי גרגור מרוויחה בחודש כ-37 אלף שקל - 6,500 שקל מהם בגין שעות נוספות. כמו כן, לגרגור יש יותר מ-100 שעות נוספות מדי חודש, והיא אינה מחתימה שעון נוכחות אלא ממלאת שעות באופן עצמי, בניגוד להנחיות הממונה על השכר באוצר כלפי רשות השידור.

‏במכתב שנשלח ליו"ר רשות השידור, אמיר גילת, כותב סגן הממונה על השכר באוצר, ברק שטרוזברג: "מדוע שולם לאיתנה גרגור, בניגוד לשאר עובדי הדירוג שאליו היא משתייכת, תשלום בגין עבודה נוספת בגין המועדים בחודש ינואר, שבהם הורה הממונה על כך שאין לאשר ביצוע עבודה נוספת לעובדים שלא מדווחים על נוכחותם באמצעות החתמת כרטיס?"

‎‎‏"טוהר המידות"

‏עוד כותב שטרוסברג: "מדיווח הנוכחות הידני של גרגור ובהתאם להסברך, עולה כי בכל התקופה היא עבדה בכל יום מ-8 בבוקר עד לפחות 20:00 בערב, מחוץ למתקני הרשות. אבקש לקבל פירוש של המקומות והמטלות שאותן ביצעה בימים אלה. אבקש לדעת כיצד ייתכן שגרגור, האמורה מתוקף תפקידה כמבקרת פנים להוות דוגמה ומופת בכל הקשור לטוהר המידות וניהול תקין, מסרבת לדווח על נוכחותה באמצעות החתמת כרטיס".

‏סגן הממונה גם הביע תמיהה כיצד ייתכן שגרגור עובדת כל-כך הרבה שעות נוספות, שכן הדבר אינו מתיישב עם חוק שעות המנוחה, ותהה מתי בפעם האחרונה היא הוקפצה מתוך כוננותה.

‏ל"גלובס" נודע כי נושא תנאי העסקתה של המבקרת נדון בהרחבה בישיבה של ועדת הביקורת של רשות השידור, בראשותו של יצחק וולד, שהתקיימה השבוע. בישיבה קיבלה גרגור גיבוי מלא, ואף ציינו כי היא עובדת סביב השעון, וכי אופי עבודתה חשוב ביותר לטובת המינהל התקין ברשות.

בתום הוועדה הונחתה גרגור לכתוב מכתב תשובה בעצמה לאוצר. יש לציין כי גרגור נודעה כמי שחושפת לא אחת ממצאים חריפים על ההתנהלות ברשות השידור, ובהם דוח פנימי נרחב שפרסמה על התנהלות הרשות ב-2008, שממנו עלו כשלים בתפקוד הנהלת הרשות.

‏ברשות השידור סירבו להגיב. ‏‎‎‏