20 המנהלים העשירים במשק משתכרים חצי מיליון שקל בחודש

רף הכניסה ל"ליגת העל" של "גלובס" עומד על עלות שכר שנתית של 5.1 מיליון שקל ■ 4 מבכירי גזית גלוב נכנסו לעשירייה הראשונה ■ לטבלת שכר הבכירים

תודו. המספרים שמופיעים בטבלת שכר הבכירים, ואלו שמעטרים את התמונות שמצורפות כאן, מסנוורים. קשים לעיכול. בלתי נתפסים, וכן - חוזרים על עצמם.

המספר הרב של חברות מעו"ף שפרסמו הבוקר את דו"חותיהן ממחיש כי הגידול בעלויות השכר של בכירי המשק הישראלי, ולאו דווקא בגלל רכיבי התגמול ההוני, נמשך.

יותר בונוס משכר

רף הכניסה ל"ליגת העל" של "גלובס" עומד כרגע על עלות שכר של 5.1 מיליון שקל בשנה או 425 אלף שקל בחודש. 20 מנהלים משתכרים כרגע מעל חצי מיליון שקל בחודש.

השנה שחלפה הייתה שנה די טובה לרוב החברות הציבוריות, והדבר בא לידי ביטוי בשווי הבונוסים שהן חילקו לבכיריהן. קחו כדוגמה את חברת הנדל"ן גזית גלוב. חיים כצמן, יו"ר החברה והרוח החיה מאחוריה, אמור היה לקבל בונוס אסטרונומי של 59 מיליון שקל אך ויתר עליו.

דורי סגל, סגנו, אמור היה לקבל בונוס של 24 מיליון שקל וגם הוא ויתר עליו.

התרומה הגבוהה של הבונוס לשווי עלות השכר באה לידי ביטוי בעיקר בבתי ההשקעות. בכירי אקסלנס השקעות, כדוגמה, קיבלו אשתקד שכר בסיס ובונוס ללא מרכיב הוני.

ערן פוקס, מנכ"ל אקסלנס נשואה שירותי בורסה, קיבל אשתקד דמי ניהול בשווי של 647 אלף שקל ומענק של 4.8 מיליון שקל.

גיל דויטש ורוני בירם, היו"רים המשותפים של החברה, קיבלו כל אחד בונוס של 3.8 מיליון שקל והשכר לבדו של כל אחד היה רק 1.1 מיליון שקל.

בכירי כלל פיננסים, בית ההשקעות שמנייתו כבר אינה נסחרת, לא נבדלו מאלו של אקסלנס, וזאת הודות להסכמי העסקה נדיבים.

רונן ויסרברג, מנכ"ל משותף באחת מחברות הבת, קיבל אשתקד דמי ניהול ושכר בשווי של 9.5 מיליון שקל או 789 אלף שקל בחודש.

יובל בן זאב ונאור אל חי, שיחד עם ויסרברג הקימו את זרוע הברוקראג' של כלל פיננסים, קיבלו אשתקד שכר ודמי ניהול בשווי של 5.1 מיליון שקל (426 אלף שקל בחודש), ויחד משכו השלושה שכר כולל בשווי של 19.7 מיליון שקל.