ערוץ 10 מעוניין לעבור להר חוצבים בירושלים

עפ"י החוק, הערוץ מחויב להעביר את פעילותו לירושלים רבתי כבר בשנה הבאה ■ עלות המעבר: 40 מיליון שקל ■ עיריית ירושלים הציעה סיוע בשכר דירה לעובדים שיבחרו לעבור לגור בעיר

ערוץ 10 מבקש לעבור להר חוצבים שבירושלים, למתחם שהיקפו 4,000 מ"ר. ל"גלובס" נודע כי מדובר באופציה המועדפת על הערוץ, שכן שתי האפשרויות האחרות שנבחנות, נווה-אילן ואבו-גוש, לא יאפשרו מעבר של הערוץ כולו לאזור הבירה, אלא רק של חברת החדשות שלו.

עלות המעבר המתוכנן עומדת על כ-40 מיליון שקל, ובערוץ פועלים לקבלת תמיכה מקסימלית מעיריית ירושלים ומהממשלה לצורך המעבר. הערוץ מחויב להעביר את פעילותו לירושלים רבתי על-פי החוק כבר בשנה הבאה, וזאת במסגרת הדרישות לחוק הארכת הזיכיון שלו.

אופציית המעבר לירושלים היא כרגע האפשרות המועדפת על ערוץ 10, והיא זוכה לעידוד רב מכיוון עיריית ירושלים. זה חודשים ארוכים שמנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, וסמנכ"ל הכספים, יואב הלדמן, מנהלים מגעים עם אנשי עיריית ירושלים וגורמים אחרים בממשלה, על מנת לאפשר את המעבר של הערוץ כולו ולא רק של חדשות ערוץ 10 לירושלים רבתי, לאור החשיבות העליונה שבערוץ מייחסים למעבר המשותף ולישיבה של כל החברה במבנה משותף.

מנוף כלכלי ותרבותי

במסגרת הפגישות עלה מתחם הר חוצבים כאופציה הריאלית ביותר, ובעיריית ירושלים מקווים כי -500 העובדים של הערוץ יביאו עמם גם מנוף לפיתוח כלכלי ותרבותי של העיר, באמצעות משיכה של חברות הפקה ואחרות הקשורות בתחום התקשורת.

בין היתר הוצעו לערוץ 10 תמיכה בארנונה, הטבות בנייה ואף סיוע בשכר דירה לעובדים שיבחרו לעבור לגור בעיר. עם זאת, בערוץ מרגישים בשלב הזה כי הסיוע המוצע, כולל סיוע בכל שינוי או שיפור במבנה, לא תואם עדיין לדרישות.

"עלויות כבדות"

בישיבה עם עובדי הערוץ אמר המנכ"ל יוסי ורשבסקי כי "מעבר של חדשות ערוץ 10 לירושלים רבתי הוא דרישת החוק, ואנו נקיים אותה בשנה הנוכחית. אנו מאמינים כי מעבר לירושלים יכול לסייע רבות לפיתוח ירושלים, ועל כן אנו בוחנים אפשרות של מעבר הערוץ כולו, ולא רק של חברת החדשות.

"מהלך שכזה כרוך בעלויות כבדות של עשרות מיליוני שקלים ובמעבר של 500 עובדי הערוץ, ועוד עובדים נוספים מענף הטלוויזיה שעובדים עם הערוץ. על מנת לאפשר מהלך משמעותי זה, נדרשת התגייסות ונכונות מצד כל הגורמים הרלוונטיים".

עוד הוסיף ורשבסקי: "בימים אלה אנו בוחנים את החלופות העומדות בפנינו מתוך ראייה כלכלית, בייחוד לאור עלויות האדירות ובהיעדרו של סיוע. מאחר שלפי החוק הקיים, ירושלים רבתי כוללת גם את נווה-אילן, שבו ממוקמת חברת החדשות של ערוץ 2, ואת אבו-גוש הסמוכה. חובה עלינו לבחון את כל האפשרויות, כולל את ההצעה למעבר חדשות ערוץ 10 לאבו גוש".