ארה"ב לוחצת: להפציץ טנקים וארטילריה של צבא קדאפי

ארה"ב מחמירה את עמדתה נגד קדאפי ■ שגריר לוב בארה"ב לשעבר פנה בראיון טלוויזיוני לאובמה: "אנא, אתה מכיר את קדאפי, אתה יודע מה הוא מסוגל לעשות"

ארה"ב מחמירה את עמדתה נגד שליט לוב מועמר קדאפי ומבקשת מהאו"ם לאשר תקיפה מהאוויר של טנקים וארטילריה של צבא קדאפי. זאת, בנוסף לבקשה להכריז על המרחב האווירי של לוב כ"אזור הסגור לתנועת מטוסים".

המעבר לעמדה תקיפה יותר מול כוחותיו של קדאפי מגיעה לאחר דיונים רבים בתוך ממשל אובמה בבית הלבן והבקשות החוזרות של המורדים הלובים לעזרה מהמערב בליחמה מול כוחות קדאפי.

בנוסף, ממשל ארה"ב מעוניין לאשר צעדים נוספים באו"ם נגד קדאפי הכוללים העברת נכסיו המוקפאים של שליט לוב לידי המורדים על מנת שיוכלו להתחמש. וויליאם בורנס, בכיר בממשל, אמר כי ארה"ב תומכת במהליכים בינלאומיים שיביאו לכוחות נוספים שיסייעו למורדים על הקרקע. עוד הוסיף אותו גורם כי ארה"ב מודאגת מכך שקדאפי יכול "לחזור לטרור ואלימות קיצונית ולהביא למהומות במזרח התיכון".

ברשת האמריקנית CNBC מציינים כי כל פעולה צבאית תצטרך לקבל קודם כל את התמיכה מהליגה הערבית. גורם אחר בממשל אף ציין כי "הם צריכים לעשות אפילו יותר מלתמוך". בצרפת ובריטניה לוחצים על אובמה לחבור לקואליציה נגד קדאפי ומהר לפני שיהיה מאוחר מדי.

שגרירת ארה"ב באו"ם סוזן רייס כתבה בעמוד הטוויטר שלה כי החל משא ומתן לגבי פעולות בלוב, "יש לנקוט בצעדים דרסטיים יותר מהכרזת שטח האווירי של לוב כ'אזור האסור לתנועת מטוסים' בכדי להגן על האזרחים".

שגריר לוב לשעבר בארה"ב, עלי אאוג'לי, שמביע תמיכה במורדים פנה לנשיא אובמה בבקשה לעזור לכוחות שנלחמים מול צבא קדאפי בראיון לרשת CNN. "הנשיא אובמה, אנא, אני מבקש ממך כבר בפעם השניה או השלישית, אתה מכיר את קדאפי, אתה יודע מה הוא מסוגל לעשות".

בנו של קדאפי, סייף אל-איסלאם, לגלג אתמול על הדיונים במועצת הבטחון של האו"ם ואמר כי "זה מאוחר מדי. בתוך 48 שעות נסיים את הלחימה, אנחנו נמצאים בשערי בנגזי".