רבוע כחול מקימה תת-רשת "עשה זאת בעצמך"

5 סניפים ראשונים של תת-הרשת, שתיקרא "מגה הום", ייחנכו באוגוסט הקרוב ■ לפי התוכנית, בתוך שנתיים ייפתחו 25 סניפים נפרדים בתוך שטחי מגה בול

רשת רבוע כחול (מגה קמעונאות) נכנסת לתחום ה-DIY (עשה זאת בעצמך). ל"גלובס" נודע כי בכוונת הרשת להקים תת-רשת בתחום תחת השם "מגה הום" ועל-ידי כך להתחרות באייס, הום סנטר ובחנויות הפרטיות.

בשלב ראשון יוקמו מתחמים נפרדים בתוך סניפי מגה בול, שישתרעו כל אחד על שטח של 500-700 מ"ר. המתחמים ינוהלו בנפרד, עם עגלות קנייה וקופות נפרדות.

בשלב השני מתכוונת הרשת להקים גם סניפים עצמאיים. לפי הערכות רבוע כחול, תת-הרשת החדשה עשויה בתוך שנתיים להביא תוספת מכירות של 120-150 מיליון שקל בשנה לרבוע כחול.

בחודש אוגוסט הקרוב תחנוך הרשת 5 סניפים ראשונים בנשר, חדרה, נתניה, ירושלים וכפר-סבא. עד סוף השנה הנוכחית תמנה הרשת 8 סניפים, ובתוך שנתיים, כך לפי התוכניות, היא תמנה 25 סניפים.

הכול חוץ מבנייה ומטבחים

סניפי מגה הום יכללו מחלקות לאביזרי אמבטיה, מחלקות חשמל, פרזול, כלי עבודה, מוצרי גינון, מחלקות תאורה, ריהוט פנים לבית כגון שולחנות, כסאות וארונות לחדרי ילדים, וילונות, שטיחים, ריהוט גן, מחלקות צבע קטנות ועוד.

פעילות הטקסטיל וכלי הבית ברבוע כחול וכן פעילות מחלקות האלקטרוניקה והמחשבים, ישולבו בתוך תת-הרשת החדשה. הרשת תעניק שירותי ייעוץ מקצועי בדומה לשירות הניתן בהום סנטר ואייס וכן שירותי הרכבה.

תת-הרשת החדש תתמקד למעשה בכל הקשור למוצרים לבית ולתחזוקת הבית, אך לא תיכנס לקטגוריית הבנייה, שבה פעילים יתר השחקנים בתחום. כך למשל, במגה הום לא ימכרו אסלות, אריחים לרצפה ועוד. כמו כן, אין בכוונת הרשת להיכנס לתחום המטבחים, תחום שאליו נכנסו רשתות.

ברבוע כחול, אותה מנהל זאב וורמברנד, מבקשים למנף את הפעילות הענפה שיש היום לרשת באמצעות קבוצת BEE קמעונאות, השולטת בחברות ורדינון, נעמן פורצלן וששת, וכן למנף את שטחי המכירה הגדולים שיש לסניפי מגה בול.

ברשת סבורים גם כי מיקומי הסניפים והטראפיק הקיים בהם, יסייעו להתפתחות תת-הרשת החדשה. מהלך זה עשוי לבדל את רבוע כחול מיתר מתחרותיה.

תחרות קשה ושחיקה ברווחים

שוק ה-DIY, בקונספט שבו הוא פועל בישראל, מגלגל למעלה מ-3 מיליארד שקל. השחקנית הגדולה ביותר בתחום היא רשת הום סנטר, שפועלת עם 43 סניפים, ומחזור מכירותיה עומד על כמיליארד שקל בשנה.

השחקנית השנייה בתחום היא רשת אייס עם 37 סניפי אייס ו-7 סניפי אוטודיפו, שמחזור מכירותיה עומד על כ-600 מיליון שקל בשנה. לצידן פועלות מאות חנויות פרטיות.

הרשתות הום סנטר ואייס מתחו את פעילות ה-DIY למגוון תחומים רחב, כמו למשל מטבחים. בכל תחום קיימים מתחרים רבים, והשוק עצמו חווה תחרות קשה לצד שחיקת מרווחים.