רוב מחזיקי כרטיסי האשראי משתמשים בהם לקניות באינטרנט

כך מגלה סקר "אינדקס מסטרקארד" השנתי ■ עם זאת, מהסקר עולה כי רוב מחזיקי כרטיסי האשראי עדיין מהססים לבצע קניות באינטרנט באמצעות הטלפון החכם

מרבית בעלי כרטיסי האשראי בישראל (54%) משתמשים בהם לביצוע קניות באינטרנט - כך מגלה סקר "אינדקס מסטרקארד" השנתי, הסוקר את הרגלי השימוש של מחזיקי כרטיס אשראי .

יותר מרבע מבעלי כרטיסי האשראי (27%) אמרו כי הגבירו את רכישותיהם באינטרנט בשנה האחרונה, ו-29% ממבצעי הקניות באינטרנט אמרו כי הם נוהגים לעשות זאת לפחות פעם בחודש.

על-פי הסקר לשנת 2011, שנערך בישראל עבור מסטרקארד העולמית על-ידי חברת TNS טלסקר, עבור 67% מהרוכשים באינטרנט הסיבה העיקרית לביצוע קניות אונליין היא יתרון המחיר - תשובה נפוצה במיוחד בקרב גברים (72%), ובעלי הכנסה גבוהה מהממוצע (78%).

מבין כל המשיבים, 56% ציינו כי הם מבצעים קניות באינטרנט מכיוון שזה מאפשר להם השוואה טובה יותר בין מוצרים ומחיריהם.

עוד הראו התוצאות כי הישראלים מעריכים מאוד את הנוחות הכרוכה בביצוע קניות באינטרנט: 51% ציינו כי הם מבצעים קניות אונליין מכיוון שזה מאפשר להם לעשות קניות בלי לצאת מהבית. תשובה זו שכיחה בעיקר בקרב בני 50, כאשר 60% מהם בחרו בה כסיבה העיקרית לביצוע קניות אונליין.

בנוסף, 47% מבעלי כרטיסי האשראי שהשתתפו בסקר אמרו כי הם מבצעים קניות באינטרנט בגלל האפשרות לקבל את הסחורה עד הבית.

עוד עולה מהסקר כי 81% מאלה שמבצעים קניות באינטרנט מעדיפים לשלם עליהן באמצעות כרטיסי האשראי שלהם, בעוד 15% בלבד נוטים להשתמש באמצעי תשלום אחרים למטרה זו (חשבונות Pay Pal וכיו"ב).

ומה קונים הישראלים מול מסך המחשב? מחצית (49%) רוכשים מכשירי אלקטרוניקה, 36% מזמינים את סידורי הנסיעה (טיסות ומלונות) באופן זה, ו-44% אמרו כי הם מזמינים כך כרטיסים לאירועים (אירועי ספורט, הצגות, סרטים והופעות). 14% בלבד אמרו כי הם מבצעים קניות אונליין על מנת לקנות אוכל, אם להזמנת מזון מהסופרמרקט או להזמנת משלוח ממסעדה - אולם מדובר בעלייה של 8% לעומת 2010.

נייד חכם, משתמש הססן

פן נוסף של הסקר מתייחס לשימוש במכשיר הנייד לביצוע פעולות פיננסיות. כשליש (30%) מהישראלים בעלי כרטיסי האשראי, עולה מהסקר, מחזיקים ברשותם מכשיר טלפון חכם: 25% מקרב הנשים, 35% מקרב הגברים ו-41% מקרב המשיבים הצעירים (בני 29-18) מחזיקים במכשיר נייד חכם אחד לפחות.

אולם, רק כרבע מהמשיבים (26%) בעלי הניידים החכמים משתמשים במכשיריהם לביצוע פעולות פיננסיות באינטרנט (פעולות בנקאיות כמו בדיקת יתרה והעברות בנקאיות), תשלום על שירותים (חשבונות ביתיים) ורכישת מוצרים.

הסקר מעלה כי קיים פער משמעותי במונחי גיל בשימוש במכשירים הניידים לצורך ביצוע פעולות פיננסיות, כאשר יותר מרבע (27%) מהצעירים בני 18-29 בעלי המכשירים הניידים החכמים אמרו כי הם משתמשים במכשירים שברשותם לצורך זה, לעומת 10% בלבד מקרב בני ה-50 ומעלה.

כמה קונים הישראלים באינטרנט
 כמה קונים הישראלים באינטרנט