וויטני באופטימיות נדירה: "כלכלת ארה"ב חזקה ודינמית"

אנליסטית הפיננסים הנחשבת לסנדקית המשבר הפיננסי אמרה ב-CNBC: "במהלך החודשיים הקרובים, השווקים צפויים להמשיך להציג ביצועים טובים"

האם המצב בארה"ב כל כך טוב שאפילו הפסימיסטית הידועה כסנדקית המשבר הפיננסי, אנליסטית הפיננסים מרדית' ויטני מוצאת סיבות להאמין בכלכלתה?

אמנם, וויטני עדיין מצפה לחדלות פירעון באג"ח המוניציפליות, לצניחה של עוד 10% במחירי הבתים בארה"ב ומאמינה כי האינפלציה טומנת בחובה בעיות ממש מעבר לאופק, אך בראיון ברשת CNBC אמרה וויטני למראיינת, מריה ברטירומו, כי הכלכלה האמריקנית "חזקה ודינמית" וחזתה כי קבוצה של מדינות בארה"ב יצליחו להציג צמיחה בשיעורים המוכרים מהשווקים המתעוררים.

"במהלך החודשיים הקרובים, השווקים צפויים להמשיך להציג ביצועים טובים" אמרה וויטני בראיון שפורסם בסופ"ש ב-USA Today והוסיפה, "ככל שנצליח ליישם את הצנע הפיסקאלי, כך השווקים שלנו יציגו ביצועים טובים יותר, וישנו שינוי פוליטי ממשי שמצביע לעשות כך".

וויטני גם הצביעה על שורת מדינות במרכז ארה"ב, קנזאס, מיזורי, איווה וטקסס, אשר יהנו מעליית מחיר הנפט ואותן היא כינתה "השווקים המתעוררים של ארה"ב".

"עד מאי או יוני לא צפויות הרבה חדשות רעות בשוק, אך ביוני צפויים האתגרים להתחדש על רקע הצפי כי תחול שוב ירידה בהתחלות הבנייה עם התגברות פעילות עיקולי הבתים, שצפויה להגדיל את מלאי הבתים המוצעים למכירה בארה"ב. משקיעים שמצפים למחצית שניה חזקה עלולים להתאכזב. אתם עלולים לחזות שוב במה שקרה לפני שנה. ובנוסף האינפלציה היא עניין אמיתי". אמרה וויטני.