תקציב הפרסום של דלק ישראל יוצא למכרז

היקף התקציב: כ-1.5 מיליון דולר ■ בין היתר הוזמנו להשתתף במכרז שלמור, באומן ואדלר

תקציב הפרסום של דלק ישראל יוצא למכרז - כך נודע ל"גלובס". בתקציב מטפל בשנים האחרונות משרד הפרסום אדלר-חומסקי.

עוד נודע כי בשלב זה הוזמנו להתמודד על התקציב מספר משרדי פרסום, בהם שלמור-אבנון-עמיחי, באומן-בר-ריבנאי ואדלר-חומסקי עצמו.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של קבוצת דלק ב-2010 עמד על כ-4.3 מיליון דולר במחירי מחירון שהם כ-1.5 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2009 השקיעה הקבוצה כ-3.3 מיליון דולר במחירי מחירון וב- 2008 עמד היקף הפרסום של החברה על כ-818 אלף דולר.

שלא לייחוס מספרים בתעשייה כי היציאה למכרז נעשית בין היתר על רקע חילופי גברי בצמרת דלק ישראל בשנה האחרונה, שהמשמעותי בהם הוא מינויו של אבי בן-אסייג לתפקיד המנכ"ל במקומו של דוד קמיניץ שהתפטר.

בראיון שנתן בן-אסייג עם כניסתו לתפקיד הוא ציין את הגידול בהכנסות מהשטחים הקמעונאיים כמנוע הצמיחה, ושם דגש בעיקר על הרחבת רשת חנויות הנוחות מנטה.

כידוע, גם בחברות הדלק האחרות נחשבות רשתות חנויות הנוחות למנוע צמיחה מזה מספר שנים. בריאיון עמו ציין בן-אסייג כי בכוונת החברה לפתוח עשרות מרכזים מסחריים ולחנוך 40 חנויות של רשת הנוחות מנטה ועשרות סניפים של רשת המינימרקטים "מנטה מרקט".

ואכן, חלק ניכר מפעילות הפרסום של דלק בשנים האחרונות היה סביב רשת מנטה, מיתוגה וחיזוקה. הקמפיין המשמעותי ביותר שנעשה סביבה היה קמפיין ה"גיבורים".

הקמפיין הציג סיטואציות של גברים הנתקלים במשימות יומיומיות ומצליחים בהן בעזרת עצירה במנטה. הגברים בסרטונים מקבלים על כך מדליה או צל"ש בטקס חגיגי. הקמפיין כולו הוצג בצורה הומוריסטית ובשפה צבאית.

בדלק ישראל סירבו להתייחס לידיעה.