המסחר בבורסה המצרית הופסק לאחר צניחה של 9.9%

יו"ר הבורסה: "כרגע הבורסה המצרית מהווה הזדמנות מצויינת ליצירת רווחים, מאחר והמחירים הנמוכים שבהם צפויות המניות להיסחר משקפים להן שווי הנמוך משווין האמיתי של החברות"

דקות אחדות לאחר שחודש המסחר בבורסה המצרית הופעלו בה מנגנוני העצר לאחר שהמדד המוביל, EGX30 ירד ב-9.9%. הבורסה היתה סגורה מאז ה-27 בינואר בעקבות ההפיכה השלטונית במדינה שהובילה לנפילתו של הנשיא מובראק,

יו"ר הבורסה המצרית אמר מוקדם יותר היום (ד') כי הוא מצפה שהשוק "יעצור לקחת נשימה", אך המסחר ימשך לאחר מכן. אתמול הוא אמר כי המסחר יקוצר ויתנהל במשך 3 שעות לעומת 4 שעות וכי המנגנונים מנתקי הזרם יופעלו ויעצרו את המסחר למשך 30 דקות אם מדד ה-EGX100 יאבד יותר מ-5%. אם המדד יפול עוד והנפילה בו תסתכם ב-10% יושהה המסחר למשך היום כולו.

יו"ר הבורסה, עבדלסאלם, אשר נכנס לתפקידו זה רק ביום ב' האחרון ויכהן בו לתקופה של 6 חודשים, קרא לכל אוהבי מצרים ליצור ביקושים שלדעתו יגיעו במהרה. לדבריו "כרגע הבורסה המצרית מהווה הזדמנות מצויינת ליצירת רווחים, מאחר והמחירים הנמוכים שבהם צפויות המניות להיסחר בפתיחת המסחר, משקפים להן שווי הנמוך משווין האמיתי של החברות".

שר האוצר של מצרים אמר לעיתונות כי הוא אינו מודאג מהשהיית המסחר. "יקרה מה שיקרה נעשה מה שנדרש על מנת לחדש את המסחר בבורסה. התאבון לכלכלה המצרית הוא פנטסטי, כך שאני לא מודאג בכלל. סגירת הבורסה היתה הכרחית - היתה לנו מהפכה. אך עלינו להכניס דברים לפרופורציה".

MSCI אמר בימים האחרונים כי ישקול להוציא את מצרים ממדד MSCI Emerging Market Index, אם הבורסה תהיה סגורה מעל 40 ימי עסקים ברציפות.

נזכיר כי ביומיים שקדמו לעצירת המסחר בבורסה המצרית בסוף ינואר צנחו בה המדדים המובילים ב-16%.