תו "אמון הציבור" נשלל מרשת 5 נגרים

בין הכשלים שאותרו בתלונות נגד החברה ולא טופלו: אי-עמידה בדרישות החוק, שירות לקוחות לקוי, מכירת מוצרים פגומים ועיכובים חריגים באספקת מוצרים

יו"ר המוסד העליון של ארגון "אמון הציבור", שופטת העליון בדימוס דליה דורנר, החליטה לקבל את בקשת הארגון לשלול את "תו אמון הציבור" מרשת 5 נגרים, זאת בתום הליך בקרה ארוך ומקיף שעברה הרשת לעיצוב וממכר מוצרי ריהוט.

על אף התחייבות הרשת להגינות ולעמידה בכללי "אמון הציבור" מאז יולי 2009 - נרשמה בשנה האחרונה עלייה מדאיגה בכמות התלונות נגדה, על-פי דיווחי הארגון, כשמחומרת הליקויים מסתמנים דפוסי ליקוי חוזרים ונשנים.

דוח בקרה תקופתי שנערך על-ידי מנהלת בקרת מחויבים בארגון, עו"ד יפעת שובל, מפרט כשלים חמורים - בהם היעדר טיפול ראוי במוצרים פגומים (לרבות ליקויים בטיחותיים חמורים) ומוצרים שאינם תואמים את ההזמנה, אי-עמידה בזמני אספקה כפי שנקבעו בין הצדדים, וליקויים במערך השירות של החברה, לרבות היעדר טיפול ראוי בתלונות צרכנים, אי-הגעת מתקינים לבית הצרכנים לרוב ללא כל הודעה מוקדמת, אי-הגעת אנשי שירות של החברה במועד שנקבע עמם, אספקה חלקית של המוצרים שהוזמנו וגם הרכבה לקויה.

למרות הבטחות מנהלי הרשת, לא הסתמן כל תיקון תשתיתי של הליקויים לאורך ציר הזמן -
וכך בהתאם לנוהלי הארגון, הגישה מחלקת הבקרה בארגון בקשה לשלילת תו "אמון הציבור" מהרשת.

בתום דיון שנערך לרשת במוסד ליישוב מחלוקות של הארגון, בראשות ד"ר שמואל בכר, תוך שמיעת עדויות צרכנים, החליט ד"ר בכר להמליץ על שלילת התו. בנימוקיו ציין בכר כי "התנהלותה של החברה לקויה מאוד ואינה יכולה להתהדר בתו 'אמון הציבור'".

ההכרעה הסופית ניתנה כאמור על-ידי יו"ר המוסד העליון של הארגון, השופטת בדימוס דליה דורנר.

גלית אבישי, מנכ"ל ארגון "אמון הציבור", מסרה כי "תו 'אמון הציבור' נועד לעסקים המחויבים לרמת שקיפות והגינות מוגברים. אני קוראת לציבור לא להסתפק בקיטורים ולהתלונן אצלנו על כל פגיעה צרכנית - כך נשמר את הכוח הצרכני בידינו".

מרשת 5 נגרים נמסר בתגובה: "הליקויים עליהם הצביע ארגון 'אמון הציבור' יילמדו לעומקם. כרשת ותיקה בשוק הריהוט אנו נתקן את מערך השירות וההפצה ככל שיידרש, בכדי לספק ללקוחותינו את השירות בסטנדרט הגבוה ביותר.

"כל צרכן הנתקל בבעיה כלשהי מוזמן לפנות אלינו למנהלת מחלקת שירות הלקוחות בטלפון 050-8689507, ואנו מתחייבים לטפל בו באופן מקצועי והולם. אנו נבנה מול ארגון 'אמון הציבור' תוכנית בקרה שתבטיח את השיפור בהתנהלות הצרכנית שלנו".