4 נאשמים הורשעו באי-מניעת רצח אריק קרפ

אור לוי ו-3 צעירים מג'לג'וליה הורשעו באי-מניעת רציחתו של אריק קרפ לפני כשנה וחצי - כך דווח בגלי צה"ל ■ ביהמ"ש: "הנאשמים התבוננו בנעשה ולא פעלו כדי להפסיק את תקיפתו והמתתו"

הצעירה אור לוי ו-3 צעירים מג'לג'וליה הורשעו היום (ד') באי-מניעת רציחתו של אריק קרפ לפני כשנה וחצי - כך דווח בגלי צה"ל.

מכתב האישום נגד לוי, שהוגש לבית המשפט השלום בתל-אביב, עלה כי היא ראתה את חבריה מבצעים לינץ' בקרפ ולא עשתה דבר למנוע זאת. בית המשפט קבע כי "הנאשמים התבוננו בנעשה ולא פעלו כדי להפסיק את תקיפתו והמתתו של קרפ".

הארבעה הודו בעבירות שיוחסו להם עוד בחודש יולי 2010, כשנה אחרי הרצח, ובכך חסכו את שלב העדויות במשפט. עם זאת, במהלך משפטם של 3 הנאשמים ברצח עצמו התגלו מספר בעיות בחומרי החקירה שהעבירה המשטרה.

בחודש מאי החליטו בבית המשפט להפסיק את כל הדיונים במשפטם של הנאשמים ברצח, מאחר שסנגוריהם ביקשו לחקור צילומים חדשים שהגיעו לידיהם, ובהם נראה קרפ כ-20 דקות אחרי שהותקף, נמלט מפני 3 אנשים שאינם הנאשמים במשפט. צוות ההגנה הביא טענות של ד"ר לפתולוגיה, שטען כי ייתכן כי קרפ לא מת מהמכות שניתנו לו, אלא מטביעה.

כזכור, הצעירים ביצעו את הלינץ' בקרפ לפני כשנה וחצי בחוף תל-ברוך בתל-אביב. על-פי ההאשמות, הצעירים היכו את קרפ מבלי שהתגרה בהם, ורק משום שסירב "לסדר" את אשתו או את ביתו לאחד הקטינים שפנה אליו.

אחד מהנאשמים ברצח, ג'אמיל עדס, הודה במעשים בחודש יוני האחרון והביע חרטה וצער על מה שארע לקרפ. עדס התנצל בפני אלמנתו של קרפ, שרה, שהייתה באולם המשפט.

"לא התכוונתי להרוג אותו, אני לא עשיתי את זה", אמר עדס בבית המשפט, "אני מצטער מאד ומבקש סליחה מהמשפחה שלו. בעזרת השם יהיה טוב".

לפי ההאשמות, אנשי החבורה, שכללה את הרוצחים ואת חבריהם שהורשעו היום, המשיכו לאחר המעשים לבילוי ביער חורשים, במהלכו המשיכו לשתות אלכוהול.