"יאללה, סולחה": ערוץ 24 ייפגש עם ראשי איגוד הבמאים

הבמאים טוענים כי הז'אנרים שאינם מזרחיים מקופחים בערוץ המוזיקה ■ גורמים בערוץ: "אנחנו הנפגעים - לא הפוגעים. מאוד קל למצוא שעיר לעזאזל במקום לבדוק את העובדות"

בכירי ערוץ 24 יזמינו את ראשי איגוד הבמאים לפגישה רשמית לאור המחאה על קיפוח ז'אנרים ואי-שידור של קליפים שאינם מזרחיים בערוץ של מימד וקשת. באחרונה הופץ קליפ ויראלי של במאי קליפים מובילים שטוען כי הערוץ "קובר" את המוזיקה הישראלית. בערוץ רואים את הדברים אחרת, וטוענים כי מדובר במציאות קשה לתעשייה, ממנה גם הערוץ ניזוק.

בפגישה, ינסו ראשי הערוץ להסביר לבמאי הקליפים את תפיסתם. גורמים בערוץ אמרו היום (ה') ל"גלובס", "אנחנו הנפגעים - לא הפוגעים. מאוד קל למצוא שעיר לעזאזל במקום לבדוק את העובדות, אבל תעשיית המוזיקה הישראלית במצב גסיסה מתקדם. האחריות מוטלת על גורמים רבים. תעשיית הרוק לא השכילה לייצר מקורות הכנסה חלופיים למכירות הדיסקים שפסו מן העולם וחיה מהיד לפה. חברות התקליטים בהפסדים עצומים ולא משקיעות בקליפים - קליפ אחד בלבד לכל אלבום ויו-טיוב הוא הצינור העיקרי בו צורכים צעירים היום מוסיקה. לתוך הוואקום הזה פרץ הז'אנר המזרחי שלמד מהר את כללי העולם החדש, וערוץ 24 היה הגוף הראשון שהשכיל לתת לתופעה מקום של כבוד".

על-פי נתונים שהגיעו לידי "גלובס", אכן ירד זמן שידור הקליפים בערוץ 24, ב-20% בלבד, לעומת לפני שנתיים. כיום משודרות בערוץ כ-10 שעות של קליפים נטו, עם ממוצע של 207 קליפים ביום. בנוסף לרצועות הקליפים, בתוכניות האולפן השונות משודרים בין 5 ל-6 קליפים בשעה.

עורכת הערוץ, נירית וייס, אמרה כי "אנחנו כמהים לקליפים חדשים. אנחנו הראשונים שחפצים בתיעוד טלוויזיוני הולם של מוזיקה, והתחלנו אף לנקוט מספר צעדים כדי להחיות את התעשייה. כולי תקווה שבמפגש עם הבימאים נוכל למצוא פתרונות חדשים ואופרטיביים שמתכתבים עם המציאות החדשה".

במאי הקליפים, רועי ורנר, "הבנתי משיחה עם נירית שהם מבינים שיש פה עניין וקבענו שנדבר וננסה להבין יחד איך לשלב כוחות ולצור מציאות חדשה. עם זאת, אני חושב שמי שקנה את הערוץ ידע שיש לו חובות ואני עדיין חושב שהם לא עומדים בחובותיהם. המטרה היא למצוא דרך לשתף פעולה, גם מול הממסד התרבותי בישראל, אני מקווה שהפעם יהיה שינוי לטובת התרבות המקומית".