פרשת רשות המסים: 6 חודשי עבודות שירות לשמואל בוברוב

בוברוב, שהיה סמנכ"ל למינהל ומשאבי אנוש ברשות המסים, הורשע בהסדר טיעון ב-4 עבירות של מירמה והפרת אמונים בפרשת המינויים ברשות ■ נדון גם ל-6 חודשי מאסר על-תנאי

בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה גזר היום (א') עונש של 6 חודשי עבודות שירות ו-6 חודשי מאסר על-תנאי על שמואל בוברוב, מי שהיה סמנכ"ל למינהל ומשאבי אנוש ברשות המסים, שהורשע במסגרת הסדר טיעון ב-4 עבירות של מירמה והפרת אמונים בפרשת המינויים ברשות המסים.

המקרה הראשון שבגינו הורשע בוברוב בעבירה של הפרת אמונים נגע לסיוע שקיבל מהנאשם קובי בן-גור בקידום מינויו לתפקיד סמנכ"ל למנהל.

"אין ספק כי מדובר בחמור שבין המעשים", כתב השופט זכריה כספי בגזר הדין. "נקל לשער את הסכנה שארבה לרשות המסים, כאשר בוברוב חשד כי בן-גור עתיד לנצל את סיועו ולבקש ממנו לפעול עבורו במסגרת תפקידו ברשות, לצורך מינוי, קידום והטבת תנאים. והלא ידענו כי באלה פעל בן-גור הלכה למעשה".

בנוסף הורשע בוברוב, על-פי הודאתו, בעבירה של הפרת אמונים בנוגע למינויה של גלית שמחון, מקורבתו של בן-גור, לתפקיד של יועצת מקצועית לראש רשות המסים. כמו כן הורשע בוברוב בכך שסייע לעובדת הרשות, רות זלצמן, אותה לא הכיר, להתקבל לקורס מעריכים ברשות, הפותח אפשרויות קידום רבות.

פרשייה נוספת שבגינה הורשע בוברוב תיארה לחץ למינוי המפקח עמוס שמעונוב ב-2006 לרכז חולייה במחלקת חקירות תל-אביב. שמעונוב עבד במס הכנסה כ-27 שנה, אך נותר בתפקיד מפקח רוב התקופה ולא הצליח להתקדם. לכן פנה לגיסו, אברהם נתן, וביקש ממנו כי יסייע לו. נתן פנה לחברו, בן-גור, שניסה ללחוץ על בוברוב וג'קי מצא להשגת המטרה.

יצוין כי בכתב האישום המקורי בפרשה הואשם בוברוב בלקיחת שוחד ובהפרת אמונים, ובדומה להסדר הטיעון עם ראש הרשות לשעבר, ג'קי מצא - גם כאן נסוגה הפרקליטות מהעבירה העיקרית של לקיחת שוחד.

בוברוב מיוצג בידי עורכי הדין רותי ליטבק, רווית צמח ואורי פירסט. התובעים הם עורכי הדין מיכל רוזן-עוזר, יוסי אלון, יוחאי בן-שמואל ועמרי קופלר.

באת-כוחו של בוברוב, עו"ד רותי ליטבק, מסרה בתגובה: "הסדר הטיעון אותו כיבד בית המשפט משקף איזון נכון בין נטילת אחריות של בוברוב והמחיר האישי הכבד ששילם, לבין העובדה שהעבירות בהן הורשע הן ברף התחתון של עבירת הפרת האמונים. בית המשפט קבע אמות-מידה נורמות התנהגות חדשות, שמכאן והלאה תעצבנה את חובות האמון של עובדי הציבור".

כזכור, בנוסף על בוברוב כבר הגיעה הפרקליטות להסדר טיעון בפרשה עם ג'קי מצא, ראש רשות המסים לשעבר, שהורשע ב-5 עבירות של הפרת אמונים ובעבירה של סיוע לשוחד, וכבר החל לרצות את שנת המאסר שנגזרה עליו בעקבות ההרשעה.

בשבוע שעבר הורשע איש העסקים קובי בן-גור (לשעבר יו"ר פלאפון) בשתי עבירות של מתן שוחד ובשתי עבירות של שידול עובדי ציבור לעשות במילוי תפקידם - מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור. התביעה ביקשה לגזור על בן-גור מאסר משמעותי בפועל.