לידר שוקי הון: עלייה של כ-50% ברווח הנקי ברבעון ה-4

ברבעון האחרון של 2010 הרווח הנקי הסתכם ב-8 מיליון שקל ■ הרווח הנקי בשנה כולה רשם ירידה של כ-50% ■ מנכ"ל החברה: "ממשיכים להרחיב ולהעמיק את הפעילות"

ירידה של כ-50% ברווח הנקי בכל שנת 2010 בלידר שוקי הון לעומת 2009. הרווח הנקי הסתכם בכ-16.3 מיליון שקל לעומת רווח של 32.1 מיליון שקל ב-2009. עם זאת, ברבעון האחרון של השנה שחלפה, נרשם גידול של 50% ל-8 מיליון שקל לעומת 5.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009. כך עולה מדוחות שפירסמה החברה היום (א').

בכל השנה שחלפה הכנסות החברה הגיעו לכ-112 מיליון שקל לעומת 120 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בהודעה שפירסמה היום החברה נכתב כי הירידה בהכנסות נבעה מירידה בהכנסות ממגזר הברוקראז' ותחום המסחר בניירות ערך. "עם זאת, הירידה קוזזה על ידי גידול בהכנסות בתחום ניהול ההשקעות (באמצעות חברת ילין לפידות שלידר שוקי הון מחזיקה ב-50% ממנה)", נכתב בהודעה.

ברבעון האחרון של 2010 נרשמה עלייה בהכנסות החברה ל-37.6 מיליון שקל לעומת 30.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממגזר ההנפקות ברבעון האחרון רשמו צמיחה של 21% ל-13.1 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל, עם זאת, בשנה כולה ההכנסות ממגזר ההנפקות הסתכם ב-38.1 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.

"המקצועיות הבלתי מתפשרת של צוות לידר שוקי הון הוכיחה את עצמה גם השנה", אמר עמית ורדי, מנכ"ל לידר שוקי הון. "אנחנו ממשיכים להרחיב ולהעמיק את הפעילות שלנו, ולראיה שיתוף הפעולה שנחתם לאחרונה עם הבנק הבינלאומי, שימשיך לבצר את מעמדה של לידר כשחקן מוביל בשוק ההון".

הכנסות ממגזר הברוקראז' בשנת 2010 הסתכמו בסך של כ-14.4 מיליון שקל לעומת 29.6 מיליון שקל בשנת 2009. הירידה בהכנסות בתחום זה נובעת "בעיקר מהתחרות הגוברת והולכת בתחום, ומהירידה במחזורי הפעילות בבורסה", נכתב בהודעה. בנוסף, ההכנסות מכל השנה שחלפה ממגזר המסחר בניירות ערך רשמה גם כן ירידה בעוד ההכנסות ממגזר ניהול ההשקעות (הכוללת איחוד יחסי של פעילות בית ההשקעות ילין לפידות) רשמו עלייה של כ-60%.

נזכיר כי בשבוע שעבר נחתם הסכם בין לידר השקעות ולידר הנפקות לבין הבנק הבינלאומי, לפיו ישקיע הבנק בלידר הנפקות סך של 5 מיליון שקל, בתמורה להקצאת מניות של לידר הנפקות שיהוו כ-20% מהונה המונפק של לידר הנפקות, לאחר ההשקעה. כמו כן, נחתם הסכם בין לידר ושות' בית השקעות והבנק הבינלאומי, לפיו יספק הבנק ללקוחות הברוקראג' של לידר ושות' שירותי חבר בורסה, הכוללים בין היתר, שירותי מסחר וסליקה.