הום סנטר נגד טמבור ונירלט: משיקה מותג צבע פרטי

המותג הפרטי חודר לשוק הצבעים לבית, שמגלגל 800 מיליון שקל בשנה ■ מותג הצבע "הום" של הום סנטר יהיה זול ב-15%-20% מהמוצרים המתחרים של טמבור ונירלט

המותג הפרטי חודר לראשונה לתחום הצבעים לבית. ל"גלובס" נודע כי בכוונת רשת הום סנטר להשיק מותג פרטי בצבעים לבית, שיתחרה בטמבור, נירלט ויעקבי ויפעל תחת המותג "הום". המותג הפרטי יימכר במחיר הנמוך ב-15%-20% מצבעי טמבור ונירלט.

עוד נודע כי לאחרונה הוציאה רשת הום סנטר את דיילי הצבע של טמבור ונירלט מהסניפים, והחלה להעניק את השירות ישירות על-ידי עובדי הרשת.

בעוד שמותג פרטי שכיח מאוד בתחום המזון והנון-פוד, הוא אינו קיים בישראל בתחום הצבע לבית. גם בחו"ל יש למותגים פרטיים בתחום פעילות מועטה. המהלך של הום סנטר צפוי להגביר את התחרות בשוק הצבע ואף להביא להורדות מחיר.

לדברי מנכ"ל הום סנטר, רביב ברוקמאייר, "הום סנטר חייבת לקחת את העוצמות שיש לה ב-DIY (עשה זאת בעצמך - א.ח) ולייצר יתרון תחרותי בשוק. חשוב שנגיש הצעות ערך טובות יותר לצרכן ונשנה טיפה את ההגמוניה של שתי החברות השולטות בשוק. מותג פרטי יגרום ליותר תחרותיות ויותר חדשנות. אני מניח שזה יגרום ליצרני הצבע הגדולים להתאמץ יותר, להביא יותר חידושים ויגרום לנו להיות יותר אטרקטיביים במחיר".

עוד אומר ברוקמאייר כי "עד היום נתנו במה ל-3 חברות צבע, וכל אחת מהן הציעה את מרכולתה. אנחנו רוצים לרכז מאמץ מול הצרכן באופן אחיד, עם מדיניות רשתית ולא מדיניות של חברות. גייסנו את הדיילים של טמבור ונירלט כעובדי הום סנטר".

שוק הצבע מגלגל כ-1.2 מיליארד שקל בשנה. שליש מהמכירות הן צבע לתעשייה, והיתר צבעים לבית. שתי השחקניות העיקריות בשוק הן טמבור, המחזיקה בנתח שוק של כ-40% ; ונירלט, שמחזיקה בנתח שוק של 25%. השחקנית השלישית בשוק היא חברת יעקבי.

"זה כמו תופעת המרק והזבוב"

מכירות הצבע בהום סנטר עומדות על כ-60 מיליון שקל בשנה, והכוונה היא שהמותג הפרטי יחזיק ב-15% מהמכירות, שצפויות לגדול בעקבות המהלך. "המהלך יגדיל את אחוזי החדירה, יחזק את מעמדנו בעולם המקצועי ויגדיל לנו את הרווחיות", אומר ברוקמאייר.

- אתם זקוקים לתשתית מכונות לגיוון הצבעים?

"אם נצטרך להתמודד, אז נשקיע בזה כסף. זה לא סוף העולם".

- המהלך יגרור את החברות להורדת מחיר?

"אני חושב שהן יתמודדו עם האתגר. אין לי ספק שהן ינסו להקשות על המהלך - אני מניח שבכל האמצעים הלגיטימיים, כולל מחירים, מוצרים, מבצעים ותגמולים".

בהתייחס למהלך אומר בכיר בענף כי "זו תופעת הזבוב במרק. אפשר יהיה לשתות את המרק, אבל הוא יהיה פחות טעים. הום סנטר בעיקר תפריע לשחקנים הקיימים. אני מקווה ומעריך שהצרכן מספיק חכם להבין שיהיה מיותר לחסוך 20 שקל על קופסת צבע כדי להשתמש במותג פרטי. זה שונה משקית פתיתים שבה אתה לא רואה את ההבדל. מעבר לכך, המרווחים במדינת ישראל על הצבע נמוכים. זה לא מרווחים כמו בשוקולד".