שיא לפיירפוקס: 8.75 מיליון הורדות של הדפדפן ביום אחד

מבחינת פיירפוקס, מדובר בהישג כפול: מלבד שבירת שיא ההורדות של הגרסה הקודמת, עקף הדפדפן גם את המתחרה מבית מיקרוסופט, האקספלורר 9, מבחינת מספר ההורדות

יצרנית דפדפן פיירפוקס, מוזילה, שברה שיא במספר ההורדות של תוכנה ביום אחד עם השקת גרסה 4 של הדפדפן הפופולרי. לאחר שביום הראשון להשקה (ה') הורדו 7.1 מיליון עותקים של פיירפוקס 4, ביום השני להשקה (ו') נרשמו 8.75 מיליון הורדות.

מספר ההורדות ליממה בודדת שבר את השיא הקודם, שנרשם אף הוא על-ידי פיירפוקס, עם השקת גרסה 3 באמצע שנת 2008. אז הורידו המשתמשים 8 מיליון עותקים ביממה אחת. מוזילה ניהלה אז גם קמפיין "יום הורדה" מיוחד, שהוביל לשיא רשמי בספר השיאים של גינס. התוצאה טובה יותר הפעם, אבל לא היה זה שיא רשמי של גינס. הסיבה היא שהפעם לא נכח נציג גינס לצד שרתי מוזילה כדי לבדוק את ההורדות, בניגוד לשנת 2008.

מבחינת פיירפוקס, מדובר בהישג כפול: מלבד שבירת שיא ההורדות של הגרסה הקודמת, עקף הדפדפן גם את המתחרה מבית מיקרוסופט, אינטרנט אקספלורר 9, מבחינת מספר ההורדות.

מספר ההורדות של הדפדפן גבוה פי 3.6 ממספר ההורדות שרשמה הגרסה החדשה של אינטרנט אקספלורר שהושק בשבוע שעבר (2.4 מיליון הורדות).

לדברי אל הילווה, אנליסט בחברת IDC, הדרישה המוגברת לדפדפן נבעה, בין היתר, מהציפייה לגרסה החדשה לאור הדחיות הרבות בהשקתו לאחר למעלה משנה של פיתוח.

יתרון נוסף שהדפדפן של מוזילה נהנה ממנו הוא העובדה שהוא פועל גם על מערכת ההפעלה "חלונות XP", לעומת אינטרנט אקספלורר 9 שעובד רק על ויסטה ו"חלונות 7". על-פי נתוני Net Application, 61% מכל עותקי חלונות הנמצאים כיום בשימוש הם מגרסת XP. הבדל נוסף לעומת אקספלורר 9, הוא שפיירפוקס 4 פועל גם על-גבי מערכת ההפעלה OSX של מק ועל-גבי לינוקס.