פייסבוק לא תסיר את הדף שקורא לאינתיפאדה נגד ישראל

למרות הקריאות לסגור את הקבוצה, בהנהלת הרשת החברתית סבורים כי סיסמאות התמיכה ברצח והקריאות לשחרר את ירושלים ופלסטין בדם הם בסך-הכול ביטוי לרב-תרבותיות

פייסבוק לא תסיר את הדף שקורא לאינתיפאדה שלישית נגד ישראל. ברשת החברתית החליטו להימנע מלהסיר את הקבוצה מהאתר, והסתפקו במעקב אחר המתרחש שם - כך דווח באתר העיתון "ג'ואיש כרוניקל".

הקבוצה, נזכיר, עוררה את חמתם של רבים בארץ ובעולם, שדרשו מהנהלת פייסבוק לסגור אותה. מבקרי הקבוצה טוענים כי היא מהווה במה לתכנים של הסתה קשה, דוגמת ציטוטים וסרטוני וידיאו הקוראים לרצח יהודים וישראלים ול"שחרור" פלסטינים וירושלים בדם.

נכון להיום מונה הקבוצה כבר יותר מ-300,000 חברים, שהביעו תמיכה בפתיחת מאבק מזוין חדש נגד ישראל ב-15 במאי - "יום הנכבה", שבו מתאבלים הפלסטינים על תקומת מדינת ישראל. בניגוד לפונים הרבים, ההסתה הפרועה בקבוצה לא הרשימה במיוחד את הנהלת פייסבוק.

"איננו נוהגים להתערב בתכנים באתר"

"סוגים שונים של אמירות והתבטאויות יכולים להוות מטרד עבור בני תרבויות, דתות ומדינות שונות או בעיני מי שמחזיק באידיאולוגיה פוליטית מסוימת. זו כשלעצמה אינה סיבה לסגור את הקבוצה", נמסר מהנהלת פייסבוק. "אנו דוגלים במתן חופש ביטוי למשתמשי פייסבוק, ואיננו נוהגים להתערב בתכנים באתר, בקבוצות השונות או בדפים המכוונים נגד מדינות, דתות, ישויות פוליטיות או אידיאולוגיות".

בפייסבוק הדגישו כי מדיניות הטיפול שלהם בתלונות דוגמת זו היא בכל מקרה לגופו, ולא באופן גורף - כגון נקיטת סנקציות נגד קבוצות שלמות.

נזכיר כי ממשלת ישראל אף פנתה לאחרונה באופן רשמי למייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, בדרישה להסיר מהאתר את הקבוצה. שר ההסברה, יולי אדלשטיין, כתב לצוקרברג: "אין ספק שאתה מודע לפוטנציאל העצום של האתר ללכד את ההמונים למען קידום מטרות טובות, ועל כך כולנו אסירי תודה. עם זאת, לאותה יכולת מתלווה חשש מפני נזק רב שעלול להיגרם, כמו במקרה של ההסתה הפרועה בעמוד המדובר".