האם ליצמן וישי ביקשו מגביזון לעזור לאסירים דתיים?

לאחר ביטול מינויו של גונדר אלי גביזון לנציב השב"ס, כעת נבדק החשד כי שר הפנים אלי ישי וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן פנו לגביזון בבקשה שיעזור לאסירים ספציפיים עם בעיות כשרות

מינויו של אלי גביזון לנציב שירות בתי הסוהר בוטל ברגע האחרון בשל תלונות על התנהלות בלתי הולמת, כשהבוקר (ג') מצטרף חשד כי גם בכירים בממשל פנו לגביזון בבקשות לא כשרות: שר הפנים, אלי ישי, וסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, נחשדים כי פנו לגביזון בבקשה שיעזור לאסירים ספציפיים עם בעיות כשרות - כך דווח בגלי צה"ל.

בסוף השבוע הגיעו מספר תלונות לוועדת טירקל ולמשרד לביטחון הפנים, שהצטרפו לחשדות על התנהלות בלתי הולמת של גונדר אלי גביזון.

בין היתר נאמר כי עבריינים בשירות בתי הסוהר ומחוצה לו מתרברבים על הקשר שלהם עם גביזון ועל כך שבחירתו לנציב טובה עבורם. הדבר גרם לביטול מינויו של גביזון, כשלתלונות הצטרפה האשמה כי נתן הטבות למזכירתו בעת היותו מפקד המחוז הדרומי בשירות בתי הסוהר.

עוד עולה מהתלונות כי ליצמן פנה בעבר לגביזון וביקש ממנו לדאוג לענייני האוכל הכשר שמקבל אסיר שומר מצוות. גביזון הודה בפנייה, ולדבריו על-פי הנהלים גם דאג לתנאי האוכל של האסיר. ליצמן טען כי מדובר בפנייה אישית לעזרה שהגיעה לשולחנו, לצד פניות רבות אחרות שמטופלות "במסירות ועל-פי הנוהל".

במכתבים האנונימיים הוסיפו כי גם שר הפנים, אלי ישי, פגש את גביזון וביקש לדאוג לאסירים מש"ס.

גביזון הודה בתגובה כי ישי הגיע לביקורים בבתי הכלא בתוקף תפקידו, אך לדבריו מעולם לא דיבר איתו בענייניו של אסיר כזה או אחר.