וול סטריט ננעלה במגמה חיובית: מג'יק זינקה כ-12%

סקר ADP הצביע על יצירת 201 אלף משרות חדשות במגזר הפרטי במארס ■ מחיר חבית נפט נסגר ברמה של 104.27 דולר ■ נתוני התעסוקה יפורסמו ביום שישי

וול סטריט ננעלה היום (ד') בעליות שערים נאות לאחר שפתחה את המסחר בעליות של כ-0.5% וזאת בהמשך לנעילה חיובית אמש. מדד הדאו ג'ונס עלה היום ב-0.6% לרמה של 12,350 נק', הרמה הגבוהה ביותר בשישה השבועות האחרונים. המשקיעים שאבו אופטימיות מסקר ה-ADP שפורסם לפני פתיחת המסחר והצביע על יצירתן של יותר מ-200 אלף משרות במגזר הפרטי בחודש מארס. המתיחות במזרח התיכון המשיכה לרכז עניין רב בשוק האמריקני. נשיא ארה"ב ברק אובמה הביע היום דאגה מהתנודתיות במחיר הנפט וקרא לגיבוש מדיניות אנרגיה שתחתוך ברמת ייבוא הנפט בשיעור של שליש עד שנת 2025. מחיר הנפט המשיך להיות תנודתי ונסגר ברמה של 104.27 דולר לחבית.

"אנו ממשיכים לראות מחזורי מסחר נמוכים יחסית ככל שמתקרבים לקראת סוף הרבעון", אמר היום Marc Pado אסטרטג מניות ב-Miller Tabak. "אני עדיין מאמין כי הלחץ כלפי מעלה על השוק נובע בעיקר מהצורך לצמצם את המזומנים לפני סוף הרבעון", אמר.

"השווקים נראים חזקים ביחס למה שקורה בעולם. ראינו ירידות בביטחון הצרכנים ומחירי הבתים, זה הדאיג את השוק בעבר אבל נראה שזה דחף אותו דווקא לצד השני", אמר בן קריטצ'לי, ברוקר ב-IG Index, לאתר מרקטוואץ'.

הדריכות לקראת נתוני התעסוקה, שיפורסמו ביום שישי, גוברת וכבר היום קיבלו המשקיעים טעימה ראשונה וחיובית. כאמור, הגורם המרכזי שמעודד את המשקיעים היום הוא סקר ה-ADP שפורסם בצהריים לפני פתיחת המסחר. הסקר מעיד על יצירה של 201 אלף משרות חדשות במגזר הפרטי במארס. בשוק ציפו אמנם ל-210 אלף משרות, אולם עדיין מדובר במספר חזק למדי, בהמשך ל-208 אלף משרות בחודש שעבר. הנתון הוא בבחינת מתאבן לקראת נתוני התעסוקה החשובים שיפורסמו מחרתיים, אשר לפי ההערכות בשוק יצביעו על יצירת 185 אלף משרות חדשות בכל השוק האמריקני במארס.

אובמה מוטרד מהתנודתיות במחיר הנפט

הערב נשא ברק אובמה נאום בנושא המדיניות האנרגיה של ארה"ב לעשור הקרוב. אובמה דיבר על תוכניתו להוריד את יבוא הנפט של ארה"ב בשליש בעשור הקרוב ולהאיץ את תפוקת האנרגיה האמריקנית. דברי אובמה באים על רקע העלייה החדה במחיר הנפט הנמצא זה זמן רב מעל 100 דולר לחבית.

בהקשר זה נזכיר כי בזירה הגיאופוליטית, המתיחות בארה"ב גוברת על רקע החששות מהזמן הרב בו נמצאים הכוחות האמריקנים בלוב והמהומות הרבות במדינות נוספות במזרח התיכון. "אנחנו חייבים להגביר את הלחץ הדיפלומטי על קדאפי כך שיקבל את ההחלטה לעזוב", אמר היום אובמה וציין כי לא אישר או פסל את האפשרות לחמש את המורדים הלובים.

"הלולאה סביב צווארו של קדאפי מתהדקת. אנשים סביבו מתחילים להבין שאופציות מוגבלות והימים שלהם ספורים", הוסיף אובמה. כזכור, עם פרוץ המהומות בלוב מחיר הנפט עלה וחצה את רף ה-105 דולר.

עסקה גדולה לקליקסופטוור

אפל איבדה גובה היום במסחר בוול סטריט, על רקע ידיעות כי השיווק של מכשיר האייפון 5 יתעכב. החברה דיווחה כי המכשיר צפוי להגיע לשווקים ככל הנראה רק בשנת 2012 לעומת הערכות קודמות לשיווק כבר בחודשי הקיץ השנה. אנליסט בחברת ג'פריס הפחית את תחזית הרווח וההכנסות שלו והוא מעריך כעת שהרווח למניה של אפל יסתכם ב-2011 בכ-23 דולר על הכנסות של 103 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת לרווח של 24.17 דולר למניה על הכנסות של כ-107 מיליארד דולר.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, חברת קליקסופטוור , ספקית מובילה של פתרונות ניהול כוח אדם ואופטימיזציה של מערכי שירות, חתמה על עסקה מהגדולות בתולדותיה: החברה תספק ל-DIRECTV - ענקית עולמית בתחום שירותי טלוויזיה דיגיטלית - פתרונות ניהול וייעול מתקדמים של עבודת טכנאי השטח ושירות הלקוחות במיליוני דולרים.

חברת אליין (סימול: ALGN) רכשה את חברת קדנט מאור-יהודה המפתחת ומייצרת סורקים ומוצרים נלווים לשוק רפואת השיניים. אליין מעריכה כי העסקה תפגע ברווח הנקי שלה למניה השנה אולם החל מהשנה הבאה תתרום 70-75 סנט לשורת הרווח למניה.

מניית קוקה קולה ריכזה היום עניין לאחר שהחברה אמרה כי המפעל שלה ביפן לייצור מים בבקבוק, עובד 24 שעות ביממה כדי לעמוד בעלייה בדרישות עקב חששות שרמת הקרינה פגעה גם במים ביפן.

וול מארט ריכזה עניין לאחר שמנכ"ל באסיה אמר כי החברה הרוויחה 16 מיליארד דולר ממכירות ביפן, הודו וסין במשך שנה.

חברת אלוט תקשורת הודיעה היום כי חמש חברות סלולר מ-EMEA ומאסיה הצטרפו למעגל לקוחותיה מתחילת 2011. מנכ"ל אלוט, רמי הדר, מציין כי לקוחותיה של אלוט משוק הסלולר תופסים כיום נתח של כ-40% מכלל הכנסותיה של החברה.

עוד בקרב המניות הישראליות בלטה מג'יק בעלייה חדה. המניה המשיכה את המומנטום של הימים האחרונים ומשלימה זינוק של 25% ב-5 ימי מסחר.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]