ביל גרוס מצטרף לבאפט: "הימנעו מהשקעה באג"ח ארה"ב"

הבעלים של קרן פימקו: "אנחנו מוכרים את האג"ח האמריקניות כי יש בהן מעט מאוד ערך בשל נטל החוב הכבד של ארה"ב" ■ "המצב של ארה"ב יכול להיות גרוע משל יוון"

ביל גרוס, הבעלים של קרן האג"ח הגדולה בעולם (פימקו), מצטרף למשקיע האגדי וורן באפט וממליץ למשקיעים להימנע מהשקעה באגרות חוב ממשלתיות של ארה"ב. הוא טוען כי פימקו מוכרת את האג"ח האמריקניות כי "יש בהן מעט מאוד ערך" בשל נטל החוב הכבד של ארה"ב.

בסקירה החודשית שלו כותב גרוס כי לארה"ב יש חוב של 75 טריליון דולר, שהם 500% מהתוצר הלאומי הגולמי שלה, אם לוקחים בחשבון לא רק את התחייבויות המדינה באג"ח אלא גם בביטוח לאומי, ביטוחי בריאות ועוד. גרוס מעריך שארה"ב תחווה אינפלציה, פיחות של הדולר וריבית ריאלית שלילית אם היא לא תפעל לשנות את התוכניות הממשלתיות.

גרוס טוען כי "על הממשל האמריקני להתחיל להתייחס לחוב שלה כמו אל מילה גסה. אובמה הגדיל את כמות האג"ח הנסחרות שלה ל-9.05 טריליון דולר - וזה מביא אותה להיות דומה מאוד ליוון - שעקב החוב הגבוה ספגה הורדות דירוג לאשראי שלה. המצב של ארה"ב כעת הוא דומה ליוון - והיא יכולה להיות אף גרועה ממנה".

הערך של אגרות החוב של ארה"ב למשקיעים ירד ב-0.1% בחודש האחרון, וב-2.7% ברבעון האחרון של 2010. גם גרוס וגם באפט ממליצים להתרחק מקנייה של האג"ח, ומזהירים כי הערך שלהן יירד אף יותר.