98% מהצפייה בטלוויזיה נעשית בזמן אמת

כך עולה מנתונים לרבעון הראשון של 2011 שהגיעו ל"גלובס"■ הצפייה הדחויה מהווה אחוזים בודדים ■ ממוצע הרייטינג בפריים-טיים של קשת: 28.8% ■ התוכנית הכי נצפית: "האח הגדול"

הצפייה הדחויה מהווה רק אחוזים בודדים מסך הרייטינג הנמדד - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס", אשר מתייחסים לרבעון הראשון של 2011, שהיה הרבעון הראשון בתולדות הטלוויזיה בישראל אשר בו נמדדה הצפייה הדחויה.

על-פי הנתונים, 98% מסך הצפייה שנמדדה היא צפייה בתוכניות בזמן שידורן. 2% הנותרים מהווים את הצפייה שהחלה אחרי מועד תחילת אותה תוכנית עד לשעה 2:00 באותו לילה. בישראל עדיין לא מתפרסמים נתוני הצפייה הדחויה של 3 ימים ושבוע אחרי, כפי שנהוג במדינות אחרות בעולם.

ההערכה היא כי מרבית הצפייה הדחויה הינה בתוכניות תעודה, בידור ותוכניות בהן יש בסיס צפייה רחב לילדים ונוער, כמו "האח הגדול", למרות ממד האיוונט שלו, ו"היפה והחנון".

מליאת ועדת המדרוג החליטה שלא לפרסם את הנתונים באופן רשמי וסירבה לפניית "גלובס" לחשיפתם. על-פי ההערכה, זאת לאור העובדה כי למרות ששוק הפרסום בישראל התיישר עם המציאות החדשה, הנושא עדיין שנוי במחלוקת.

זכיינית ערוץ 2 קשת היא הזכיינית בעלת הצפייה הגבוהה ביותר בתום רבעון זה, ולמעשה ממוצע הפריים-טיים שלה הרבעון (21:00-23:00) הוא הגבוה בתולדותיה - 28.8% צפייה.

ממוצע הצפייה בפריים-טיים של רשת ברבעון זה הוא 16.8% - כמעט זהה לתקופה המקבילה אשתקד; ואילו ערוץ 10 חווה התאוששות מרשימה של 9.7% ברבעון זה, לעומת 6.1% ברבעון הראשון של 2010.

ערב צפייה ממוצע של קשת ברבעון זה הגיע ל-742 אלף צופים - כמעט כפול מזה של רשת, שהגיעה ל-367 אלף צופים בערב. ועם זאת, רשת יכולה להתגאות בהישגי תוכניות כמו "רוקדים עם כוכבים" ו"משפחה חורגת".

התוכנית הנצפית ביותר ברבעון היא כמובן "האח הגדול" עם 35.9% רייטינג בממוצע. מהדורת השבת של חדשות ערוץ 2 הייתה ברבעון זה תוכנית האקטואליה הנצפית בישראל.