הראלי יימשך באפריל? "הפחד זה להפסיד את העליות"

האסטרטג הטכני ראיין דטריק מחברת Schaeffer's Investment Research: המשקיעים לא צריכים לפחד מההתרחשויות בזירה הגלובלית אלא מהחמצת הגל הבא של העליות

הרבעון הראשון של 2011 מסתיים היום (ה') ומנהלי ההשקעות ואנליסטים בוול סטריט כבר מתכוננים לפתיחתה של עונת הדוחות לרבעון (..בשעה שבישראל רק מסכמים את עונת דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2010..).

בכל מקרה, שאלת מיליון הדולר היא, כמובן, האם העליות של השווקים בשבוע-שבועיים האחרונים יימשכו לתוך אפריל?

התשובה של האסטרטג הטכני ראיין דטריק (Ryan Detrick) מחברת Schaeffer's Investment Research היא "כן", או יותר נכון "כמובן". בראיון לתוכנית "Breakout" אומר דטריק כי המשקיעים לא צריכים לפחד מההתרחשויות בזירה הגלובלית אלא דווקא מהחמצת הגל הבא של העליות בשוק.

לדעתו, הזינוק בשיעור של 100% ב"מדד הפחד" (VIX) לאחרונה הוא סימן שהציבור הרחב, שנפגע קשות במפולת של 2008, עדיין לא חזר להשקעה במניות. "אחרי 'מפולת הבזק' בחודש מאי היו 33 שבועות רצופים של פדיונות מקרנות נאמנות מנייתיות, יותר מ-100 מיליארד דולר יצאו מהשוק, והמגמה הזו רק מתחילה להשתנות כעת".

סימן חיובי נוסף, לדעתו, הוא הציפיות הנמוכות יחסית מעונת הדוחות הקרובה. "בדומה למה שקרה ברבעון האחרון ב-2010, כשדוחות הפתיעו לבסוף השוק יצא לראלי, זה כנראה מה שהולך לקרות גם הפעם".

גורם חשוב נוסף הוא העונתיות. "חודש אפריל בדרך כלל הוא חודש חזק וב-5 השנים האחרונות נרשמו עליות בחודשי אפריל, עם תשואה ממוצעת של 4%", הוא מציין.