ורינט רוכשת את רונטל הישראלית בעשרות מיליוני שקלים

רונטל, שהוקמה ומנוהלת ע"י רוני זהבי, מפתחת מערכות לניהול כולל של מערכות השליטה והבקרה

שבוע לפני פרסום הדוחות הרבעוניים, נודע ל"גלובס" כי יצרנית מוצרי האבטחה והבקרה ורינט הגיעה להבנות על רכישת חברת רונטל הישראלית, תמורת עשרות מיליוני שקלים.

רונטל, אשר הוקמה ומנוהלת על-ידי רוני זהבי, מפתחת מערכות לניהול כולל של מערכות השליטה והבקרה (PSIM). המערכת אותה פיתחה החברה אוספת את כל המידע המתקבל מחיישנים, מצלמות ומערכות תקשורת באזור המבוקר - בניין, שדה תעופה, עיר וכו' - ומציגה אותו במקום אחד בצורה תלת מימדית, כך שבמבט אחד ניתן לקבל בצורה בהירה את תמונת המצב של האירוע.

ייחודה של החברה הוא בכך שהחברה אף פיתחה אלגוריתמים המאפשרים לבצע סימולציות היודעות לצפות לאן יתפתח האירוע, וכך לדוגמא אם ישנו שיטפון שריפה, או אירוע אחר, ניתן לדעת אם יש צורך בפינוי אנשים, ובאיזה רדיוס.

רונטל הוקמה בשנת 2001, והמשקיעה הגדולה ביותר בה היא קרן פגסוס האמריקאית, המחזיקה בכ-45% ממניות החברה, כאשר מייסד החברה זהבי מחזיק כ-10%. עוד משקיע בולט בחברה הוא האלוף במיל' עמירם לוין, אשר מחזיק באמצעות קבוצת משקיעים כ-10% מהחברה גם כן.

ורינט, המנוהלת על-ידי דן בודנר, צפויה כאמור לפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי הפיסקאלי של 2010 (אשר הסתיים בינואר 2011) ביום שלישי הקרוב. להערכת האנליסט דניאל מירון מבית ההשקעות RBC, צפויה החברה לדווח על עלייה של 4% בהכנסות לרמה של 180 מיליון דולר, ורווח של 53 סנט למניה, כאשר את כלל השנה צפויה ורינט לסיים עם הכנסות בהיקף של 720 מיליון דולר, ורווח של 2.71 דולר למניה. מחזור המכירות של רונטל, אשר מעסיקה כ-35 עובדים, הסתכם בשנת 2010 בכ-6.5 מיליון דולר, והחברה סיימה את השנה ברווח קל.