מניית הערב: "תהפוך ליצרנית המכוניות הרביעית בארה"ב"

יצרנית המכונית החשמלית Tesla Motors מזנקת ב-20%, לאחר שבמורגן סטנלי העלו לה את ההמלצה ל"משקל יתר" עם מחיר יעד הגבוה פי 3 ממחירה בסיום המסחר אמש

מניית Tesla Motors (סימול: TSLA) מזנקת הערב (ה') בכ-20% ל-28.3 דולר למניה, מחיר המשקף לה שווי של כ-2.7 מיליארד דולר, תוך שהיא מרכזת מחזור חריג. זאת, לאחר שהאנליסטים במורגן סטנלי העלו את המלצתם ל"משקל יתר" עם מחיר יעד של 70 דולר, הגבוה יותר מפי 3 מהמחיר בו סגרה המניה אמש, 23.71 דולר.

האנליסטים ביססו את המלצתם על האמונה כי יצרנית המכוניות החשמליות שאינה ריווחית עדיין ואשר המכוניות אותן היא מייצרת נחשבות ליקרות, תהפוך ליצרנית המכוניות הרביעית בגודלה בארה"ב, הבאה אחרי פורד, GM וקרייזלר. נציין כי מאז שהונפקה החברה בשנה שעברה היא ראתה ימי מסחר קשים למדי.

בעבודת אנליזה בת 50 עמודים, ציינו האנליסטים כי הסיכון הגדול ביותר לטסלה נותר יכולת החברה להוציא אל הפועל את התוכנית העסקית שלה והם ציינו כי העצמאות של החברה לטווח הזמן הארוך תלויה ביכולתה לשווק את כלי הרכב החשמליים שלה במחיר נמוך יותר, על מנת שימשכו קהל רחב יותר של קונים פוטנציאליים.

נציין, כי אתמול דווח ב"בלומברג" כי החברה הגישה תביעה כנגד רשת BBC בטענה לסיקור משמיץ ודיבתי כנגדה בתוכנית הפופולרית "טופ גיר".