הדלק שוב יתייקר? הנפט מזנק מעל 108 דולר לחבית

בבורסת הסחורות בניו-יורק החוזה על הנפט נסחר במחיר של 108.52 דולר לחבית ■ "אסיה עדיין רעבה לנפט על רקע נסיונות ההתאוששות של הכלכלה היפנית"

המתיחות במזרח התיכון, הכלכלה היפנית המנסה להשתקם ונתוני תעסוקה חיוביים בארה"ב המהווים אינדיקציה להתאוששות כלכלית, שילוב של אלה דוחפים היום (ב') את מחיר הנפט מעלה. המסחר בחוזה על הנפט באסיה נפתח היום בעלייה לרמה של מעל 108 דולר לחבית כאשר הערכות הן כי הביקוש לנפט ימשיך לעלות.

נזכיר כי ליטר בנזין התייקר בסוף מארס ל-7.39 שקלים, אם מגמת העלייה במחיר הנפט תימשך, צפויה התייקרות נוספת בסוף החודש.

בבורסת הסחורות בניו-יורק החוזה על הנפט למאי נסחר במחיר של 108.52 דולר לחבית, לאחר שבאסיה רמת הנפט הגיעה לרמה של 108.74 דולר לחבית, הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז ספטמבר 2008.

"אסיה עדיין רעבה לנפט על רקע נסיונות ההתאוששות של הכלכלה היפנית", אמר סוחר Hyundai Oilbank בסיאול. עוד מעריך כי נתוני התעסוקה החיוביים בארה"ב סיפקו למשקיעים סיבות טובות להאמין בחוסנה של הכלכלה האמרקינית וביכולת ההתאוששות של הכלכלה, מה שגורם גם כן לעלייה במחירי האנרגיה.

נזכיר כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אתמול בנאום הרדיו השבועי שלו כי הפחתת התלות בנפט מיובא והמשך מעבר לאנרגיות מתחדשות תעזור לחזק את המומנטום החיובי בשוק העבודה וליצור עוד מקומות עבודה חדשים. "עלינו להפחית את ייבוא הנפט בשליש עד 2025. כשנעשה את זה, הכלכלה שלנו תהיה פחות פגיעה לתנודתיות הגבוהה במחירי הנפט. במקביל, נייצר הרבה מקומות עבודה חדשים ועסקים לאורכה ולרוחבה של המדינה על ידי ניצול המשאב הכי חשוב שלנו: היצירתיות והחדשנות", אמר אובמה.