אישום: דיראר אבו-סיסי סייע לחמאס להגדיל את טווח הרקטות

פעילות בארגון טרור, מאות עבירות של ניסיון רצח ומסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה - אלה רק חלק מסעיפי כתב האישום החמור שהוגש נגד המהנדס הפלסטיני

פרקליטות מחוז דרום הגישה הגישה היום (ב') כתב אישום חמור נגד המהנדס הפלסטיני דיראר אבו-סיסי, בגין סעיפים של קשירת קשר לרצח, פעילות בארגון טרור, מאות עבירות של ניסיון רצח, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ועבירות נוספות - כך דווח בגלי צה"ל.

מכתב האישום עולה כי אבו-סיסי מילא תפקידים בכירים בחמאס ושיפר את מערך הרקטות של הארגון, תוך כוונה לפגוע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. על-פי האישום, בין השנים 2002 ו-2008 פעל אבו-סיסי כדי להגדיל את טווח הירי של הטילים ולפתח יכולת חדירה לכלים משוריינים של הצבא באזור הרצועה.

לטענת הפרקליטות, בתום מבצע "עופרת יצוקה" מונה אבו-סיסי להקמת מכללה צבאית שתכשיר את דרג הקצונה והפיקוד בחמאס לתפקוד בשעת לחימה.

גורמים במערכת הביטחון אמרו לגלי צה"ל כי בחקירתו מסר אבו-סיסי מידע רב ערך על הזרוע הצבאית של הארגון, מערכיה השונים ותהליכי קבלת ההחלטות בה.

בדיון הוסיף אבו-סיסי לטעון כי ההאשמות נגדו מופרכות: "ראש הממשלה, נתניהו והמוסד הישראלי אחראים לחטיפה שלי, והם יישאו בתוצאות", אמר והוסיף: "אין לי קשר לגלעד שליט. כל ההאשמות הביטחוניות נגדי מופרכות, וזהו ניסיון לחפות על המעצר שלי".

אבו-סיסי: "אני חף מפשע"

רעייתו של אבו-סיסי, ורוניקה, סיפרה בראיון לגלי צה"ל על מצבו הבריאותי של בעלה, וטענה כי הרשויות בישראל מונעות ממנו זכויות בסיסיות: "הוא נמצא במצב איום ונורא. יש לו בעיות בריאותיות, ואני לא יודעת אם הוא מקבל טיפול רפואי. הוא נמצא בחדר סגור שאי-אפשר ללכת בו בצורה זקופה. רוב הזמן לא הייתה לו גישה לעורכי דין, שזאת זכות בסיסית", אמרה.

44 ימים חלפו מאז שהמהנדס הפלסטיני נחטף, על-פי פרסומים זרים, מרכבת לילה שעשתה את דרכה לבירת אוקראינה, קייב. בשבועות האחרונים הוארך פעם אחר פעם מעצרו של אבו-סיסי, המוגדר כאיש חמאס, כשצו איסור פרסום גורף הוטל כמעט על כל פרטי הפרשה. עד לא מזמן היה אבו-סיסי מהנדס החשמל של תחנת הכוח בעזה.

"חטפו אותי מאוקראינה בלי כל סיבה, ואני חף מפשע", טען אבו-סיסי בשבוע שעבר בדיון להארכת מעצרו. המהנדס הוסיף כי נשאל בחקירותיו על גלעד שליט, אבל לטענתו אין לו שום קשר אליו, והוא אינו מחזיק במידע בעניינו. גם ארגון חמאס עצמו הכחיש כל קשר לאבו-סיסי.