צפו: להיט ברשת - תוכנית ריאליטי על משפחת נשרים

התוכנית כוללת מאבק על חיים ומוות, סיפור אהבה ודרמה משפחתית - כשכל הדמויות הם נשרים

תוכנית "ריאליטי" באינטרנט הפכה לאחרונה ללהיט: היא כוללת מאבק על חיים ומוות, סיפור אהבה ודרמה משפחתית - רק שכל הדמויות הם נשרים. למעלה מ-11 מיליון צפיות ב-130 מדינות שונות נרשמו לערוץ סטרימינג המראה זוג נשרים ליד העיר דקורה במדינת איווה, ארה"ב. בשידור החי צופים בממוצע כ-40 אלף איש.

הרעיון נולד במוחו של הביולוג בוב אנדרסון, שהתקין מצלמת וידיאו המשדרת בשידור חי (bit.ly/gfiCjU). אנדרסון, 60, הוא ראש "מיזם משאבי העופות הדורסים" (Raptor Resource Project), עמותה הפועלת בעיר דקורה.

לדבריו, הווידיאו זכה לפופולריות רבה תודות לחדות השידור, המאפשרת לצופים לבחון כל נוצה לבנה שעל ראשם או על גופם של הנשרים, כולל הבעות הפנים של הגוזלים הקטנטנים והפגיעים.

"זה הפלא של הטכנולוגיה החדישה המקושר לפלא הטבע", אמר אנדרסון. "ברגע שאנשים צופים בזה הם מפתחים בעלות על העניין".

הביצה הראשונה הוטלה ב-23 בפברואר. הגוזל הראשון החל לבקוע ממנה ביום שישי, השני אתמול, והשלישי צפוי לבקוע עוד השבוע. "העולם מת על זה", מוסיף אנדרסון, המפעיל עשרות מצלמות ציפורים במדינה.

הצופים חזו בכמעט טרגדיה השבוע. "אחד ההורים הרים במקורו שברי ביצה מחוץ, וביניהם בטעות היה גם אחד הגוזלים", מספר אנדרסון. "התינוק החל לזחול על קצה הקן ונראה כאילו הוא עומד ליפול".

עם התגברות המתח, הטלפונים החלו לצלצל, ותיבת האימייל של אנדרסון התמלאה בשאלות מודאגות מצד הצופים. אנדרסון אף שקל לנתק את השידור.

"זה היה קשה לצפייה", הוא אומר. "אבל אחרי כ-20 דקות, הגוזל זחל בחזרה לחיק אמו".