מניית סודהסטרים נופלת 10%: תגייס עוד 250 מיליון דולר

בכירי החברה ומשקיעים מתכוננים לסיבוב מהיר: מציעים למכור בהנפקה 3.8 מיליון מניות במחיר של כ-43.57 דולר (המחיר הסופי ייקבע סמוך להנפקה) לעומת 20 דולר בהם הונפקה בנובמבר

גז מדולל: מניית סודהסטרים נופלת הערב בוול סטריט לאחר שהגישה היום (ב') לרשות ני"ע האמריקנית (SEC) תשקיף במסגרתו היא מתכוונת להנפיק 5.75 מיליון מניות לפי מחיר של 43.57 דולר למניה (בדומה למחיר השוק ביום ו', אך המחיר ייקבע לפי המחיר בבורסה בסמוך לביצוע ההנפקה) ובסה"כ תנסה החברה לגייס כ-250.5 מיליון דולר, מה שיביא לדילול המשקיעים המחזיקים במניה. נזכיר כי סודהסטרים הונפקה רק בנובמבר האחרון לפי 20 דולר למניה ונחשבה לאחת ההנפקות המוצלחות של השנה שחלפה.

בכירי החברה ובעלי המניות הנוכחיים בה (כגון קרן פורטיסימו, משפחת וולפסון ומשקיעים פרטיים אחרים) לא מתכוונים לפספס את ההזדמנות לסיבוב מהיר ורווחי במיוחד ועל פי הודעת החברה מציעים חברי הדירקטוריון של החברה 3.8 מיליון מניות במסגרת ההנפקה, בעוד שהחברה עצמה מציעה בה 1.2 מיליון מניות. במידה שההנפקה תצא לפועל בקרוב, הרי שבתוך כ-5 חודשים ישלשלו בכירי החברה לכיסם כ-165.5 מיליון דולר ברווח של כ-90 מיליון דולר.

על פי התשקיף הכסף ישמש לצרכים כלליים של החברה ואולי גם לרכישות משלימות של מוצרים וטכנולוגיות, למרות שכרגע אין רכישה ספציפית על הפרק.

החתמים בהנפקה יהיו JP מורגן ודויטשה בנק, יחד עם וויליאם בלייר, רות' קפיטל, אופנהיימר וסטיפל ניקולאוס. התשקיף כולל גם אופציית "גרין שו" במסגרתה יוכלו החתמים לרכוש ב-30 הימים שלאחר ההנפקה עוד 750 אלף מניות.