ארה"ב: עסקת ענק בשוק השבבים הקפיצה מניית NSM ב-72%

טקסס אינסטרומנטס רוכשת את נשיונשל סמיקונדקטור תמורת 6.5 מיליארד דולר - בכפוף לאישור בעלי המניות

טקסס אינסטרומנטס רוכשת את חברת השבבים נשיונל סמיקונדקטור (סימול: NSM) תמורת 6.5 מיליארד דולר והקפיצה את מניית NSM בכ-72% במסחר המאוחר אמש (ב') בוול סטריט, לאחר היוודע דבר הרכישה.

מדובר בעסקת ענק בשוק השבבים האמריקני שעשויה להשליך גם על התנהגות מניות שבבים אחרות בוול סטריט. 2 החברות - טקסס ונשיונל - מייצרות שבבים למוצרי אלקטרוניקה, ובכללם טלפונים סלולריים ומחשבי טאבלט. לפי אנליסטים בשוק השבבים, טקסס אינסטרומנטס מייצרת שבבים לכ-30 אלף מוצרים ואילו נשיונל סמיקונדקטור מייצרת שבבים לכ-12 אלף מוצרים, ולא מדובר במוצרים חופפים.

"יש פעמים שהשבבים שלהן זהים, או עם שינויים קלים, או שמתאימים האחד למוצר של השניה", אמר אנליסט הטכנולוגיה דאג פרידמן מבית ההשקעות גלישר, לעיתון "לוס אנג'לס טיימס". "ההיגיון בעסקה הוא לגוון את מוצרי היעד בהם יושתלו השבבים".

העסקה טרם נסגרה סופית וטעונה אישור בעלי המניות של נשיונל סמיקונדקטור, שאמורים לקבל 25 דולר עבור כל מניה שהם מחזיקים. המניה סגרה אמש במחיר שם 14.07 דולר בוול סטריט, אולם לאחר ההודעה על העסקה המניה זינקה לכ-24.3 דולר. מניית טקסס אינסטרומנטס איבדה כ-1.5% במסחר המאוחר בוול סטריט.

נשיונשל סמיקונדקטור מעסיקה כ-5,700 עובדים ואילו טקסס אינסטרומנטס מעסיקה כ-28 אלף עובדים.