ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק צפוי לקנס על ווליום גבוה בשידוריו

מועצת הכבלים והלוויין פתחה בהליך בירור מול ערוץ "נשיונל ג'יאוגרפיק WILD", לאחר שעוצמת הקול במהלך שידור קדימונים הייתה גבוהה מהקבוע בחוק ■ הקנס הצפוי - עד 200 אלף שקל

ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק עשוי להיות הראשון שישלם קנס על ווליום גבוה מדי בשידוריו. ל"גלובס" נודע כי מועצת הכבלים והלוויין, בראשותו של ניצן חן, פתחה בהליך בירור מול ערוץ "נשיונל ג'יאוגרפיק WILD", המשודר בחברת הלוויין yes. זאת לאחר שעוצמת הקול במהלך שידור קדימונים הייתה גבוהה מהקבוע בחוק.

אם יתברר כי הכללים הופרו, חברת נשיונל ג'יאוגרפיק ו-yes צפויות לשלם קנס של עד כ-200 אלף שקל.

ב-2009 עבר חוק להגבלת עוצמת השמע בתשדירי פרסומת, בקדימונים ובשידורים אחרים.

בחודש פברואר האחרון מצא אגף הפיקוח של המועצה כי בקדימון ששודר בתום אחת התוכניות עלתה לפתע עוצמת הקול ב-6 נקודות, ואילו בתום תוכנית אחרת עלתה עוצמת הקול ב-7 נקודות.

יו"ר המועצה, ניצן חן, ציין לחיוב את העובדה ש"לאחר קרוב לשנה מאז החל אגף הפיקוח במעקב אחר עמידתם של גופי השידור בהוראות כללי הגבלת עוצמת הקול, נראה כי בעלי הרישיונות והערוצים הפנימו את הביקורת הציבורית שהוטחה בהם עקב התגברות התופעה של העלאת הווליום בזמן שידורי פרומואים ופרסומות".

מנשיונל ג'יאוגרפיק נמסר בתגובה כי "מדובר בתקלה טכנית בכרטיס הקול, שטופלה מיד עם היוודע הדבר. אנו פועלים לפי הוראות הרגולציה ומתנצלים אם מישהו מהצופים נפגע".