ברקליס קפיטל נותנים 5 סיבות לדחיית השקת אייפון 5

ברקליס קפיטל: "אייפון 5 יושק לקראת אוגוסט-ספטמבר" ■ "נכון להיום עוד לא הצליחנו לאבחן כי אפל החלה בשלב הייצור של אייפון 5, שלב שמתחיל בד"כ כ-4 חודשים לפני ההכרזה"

אייפון 5 יושק לקראת אוגוסט-ספטמבר", כך מעריכים היום כלכלני ברקליס קפיטל, אשר מציינים כי בשבוע האחרון קיבלו פניות רבות בקשר למועד ההשקה הפוטנציאלי של המכשיר הבא הנחשק של אפל . הכלכלנים מציינים כי עד כה אפל הכריזה על האייפונים החדשים שלה במסגרת כנס המפתחים השנתי שנערך מדי יוני והשיקה אותם מספר שבועות לאחר מכן.

עוד הם מציינים כי בד"כ עד לתקופה הנוכחית היו אמורים המעצבים של הדור החדש של האייפון לסיים את עבודתם ובמסגרת שרשרת ההספקה היו נכנסות שותפותיה של אפל לייצור לפעולה. נכון להיום, אומרים כלכלני ברקליס קפיטל, כי לא הצליחו לאבחן כי החברה החלה בשלב הייצור של האייפון 5, שלב שמתחיל בד"כ כ-4 חודשים לפני ההכרזה.

"באופן היסטורי אפל פעלה באופן מתודי מאד ביחס להכרזותיה - פעם בשנה, בספטמבר הכריזה על אייפוד (iPod) חדש. פעם בשנה, בסביבות ינואר-פברואר הכריזה על האייפד (iPad) חדש. ופעם בשנה, בסביבות יוני הכריזה על האייפון (iPhone) החדש. אנו לא מצפים כי החברה 'תדלג' גם השנה על מחזור הייצור".

הכלכלנים מציינים 5 סיבות לכך שאפל תשיק את הגירסה החדשה של האייפון קצת מאוחר מהרגיל השנה.

1. לדעתם האייפון 4 מצליח למדי ויכול בזמן הזה להיות מוצע ליותר חברות בסין, כולל צ'ינה טלקום. יותר מכך, הגירסה הלבנה של האייפון 4 עדיין לא יצאה ואפל צריכה למלא את הביקושים למודל זה. בעוד שהמכירות דרך וריזון יהיו נמוכות מהציפיות הגבוהות של המשקיעים, מאמינים הכלכלנים כי המכירות דרך המפיצים האחרים הן חזקות.

2. אפל תהיה זקוקה לעוד זמן על מנת להבטיח כי המוצר שלה מתאים לדור הרביעי (G4) - על מנת שתוכל להיות יותר תחרותית בטווח הזמן הארוך.

3. בברקליס מאמינים שהאייפון 5 יהיה יותר אפקטיבי אם ישולב בהשקת שירות ה"מנעול הדיגיטלי" באמצעות MobileMe.

4. השקה מאוחרת יותר עשויה לעזור לאפל לעבוד עם השותפים הנדרשים על מנת שהאייפון 5 יכלול צ'יפ שיהפוך את המכשיר ל"ארנק דיגיטלי".

5. על רקע האסון ביפן, בה מיוצרים חלק ממרכיבי האייפון (לדוגמא, סוני המייצרת את מצלמות ה-8 מגהפיקסל), נראה כי זה רעיון טוב להשיק את האייפון 5 בשלב מאוחר יותר של השנה.