נטקס עולה 4%: אושרו שני פטנטים של החברה בישראל

הפטנט הראשון שאושר מתייחס לתחום הניתוב והחיפוש הישיר באינטרנט ובסלולר ■ הפטנט השני עוסק בתחום הפרסונליזציה והתאמת עמודי אינטרנט לנתוני הגולש

חברת נטקס הודיעה היום (ד') לבורסה כי רשות הפטנטים בישראל אישרה שני פטנטים של החברה, העוסקים בתחום הניתוב והפרסונליזציה באינטרנט.

הפטנט הראשון שאושר הוא WWW Addressing, והוא מתייחס לתחום הניתוב והחיפוש הישיר באינטרנט ובסלולר. הטכנולוגיה הזו היא שעומדת בליבת הפעילות של החברה ומאפשרת למשתמשים להקליד שם של אתר בתיבת החיפוש או הדפדפן ולהגיע ישירות לאתר המבוקש.

הפטנט השני עוסק בתחום הפרסונליזציה והתאמת עמודי אינטרנט לנתוני הגולש, והוא קרוי Personalized Internet Interaction.

החברה העריכה בהודעה לבורסה כי מספר חברות בישראל מבצעות פעילות בתחום המכוסה על ידי הפטנט WWW Addressing. עוד נכתב בהודעה לבורסה כי בשלב זה אין באפשרות החברה לאמוד את ההשפעה האפשרית הנובעת מאישור הפטנטים על הכנסות החברה או מצב עסקיה.

נזכיר כי בספטמבר 2009 אישר רשם הפטנטים בארה"ב את שני הפטנטים האמורים, כאשר בעקבות ההודעה על אישור הפטנט הראשון זינקה המניה ב-140% בבורסה בתל אביב. לשם השוואה, בעקבות ההודעה הנוכחית מניית נטקס מתחזקת כעת בכ-3%.

אביב רפואה, מנכ"ל נטקס, מסר בתגובה: "אנו רואים בפטנטים נכס משמעותי של החברה. אנו שמחים על אישור הפטנטים שלנו גם במדינת ישראל - אבן דרך נוספת וחשובה בתהליך המתמשך עליו שוקדת החברה למימוש זכויותיה בפטנטים שברשותה באמצעות גורמים מקצועיים ומובילים בתחום".

נטקס הוקמה ב-1998. בין בעלי העניין בחברה נמצאים אליהו נחאיסי (19.99%), המנכ"ל אביב רפואה (12.02%), זאב רפואה (5.86%), פיטר בנט (5.7%) והראל קופות גמל (5.22%). החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 61 מיליון שקל, ומתחילת השנה התחזקה המניה ב-38.6%.