בהובלת מניות הטכנולוגיה - מדדי הוול סטריט הוסיפו 0.3%

מריל לינץ': "ה-S&P500 יעלה השנה ל-1,400 נקודות" ■ אנליסטים חוששים: מחזורי מסחר נמוכים מעידים על חוסר אימון המשקיעים ומאיימים לשבור המדד ■ הזהב, הנפט והכסף בשיא

המסחר בוול סטריט נחתם היום במגמה חיובית, כאשר לצד המניות שהוסיפו לערכן - ריכזו עניין הסחורות שהמשיכו לשבור שיאים ברקע ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות והיחלשות הכלכלה העולמית, גם היום. ברקע, אנליסטים חששו שמחזורי מסחר נמוכים המעידים על חוסר אמון המשקיעים בשוק, מאיימים לשבור את מדד ה-S&P 500 שנמצא במגמת עלייה כבר מעל שנתיים. כאמור, הזהב המשיך גם היום לשבור שיאים, עלה ב-0.6% ונסחר ברמה ממוצעת של 1462 דולר לאונקייה, לאחר שקבע אמש שיא של כל הזמנים. גם הכסף נסחר בשיא שלא נראה מזה 31 שנה.

ברקע למסחר בוול סטריט, הבורסות באירופה ננעלו היום בעליות בהובלת מניות ענף הכרייה. הסקטור הפיננסי ריכז עניין היום על רקע הציפייה להחלטת הריבית מחר באיחוד האירופי כאשר הצפי הוא להעלאת ריבית ב-0.25% לרמה של 1.25%. על רקע הציפייה להעלאת הריבית, האירו התחזק היום ב-0.01% לרמה של 1.433 דולר לאירו.

כאמור, נפח המסחר במדדים המובילים בוול סטריט הגיע ל-7.03 מיליארד מניות, מספר נמוך יחסית לעומת הממוצע של השנה שעברה שנאמד ב-8.47 מיליארד מניות. "נפח המסחר הנמוך מצביע על חוסר אמון של הקונים בשוק", אמר ג'ף קליינטופ, אסטרטג בכיר בחברת LPL Financial בבוסטון. מדד ה-S&P רושם עליות מאז אמצע מארס למרות שבשבוע שעבר נפח המסחר היה הדל ביותר מאז תחילת 2011 ויום שני היה היום עם נפח המסחר הקטן ביותר השנה.

חיים ישראל, סגן מנהל המחקר שווקים מתעוררים במריל לינץ', הדגיש היום בשיחה עם "גלובס" כי הם מעריכים שמדד ה-S&P 500 יעלה בעוד כ-5% השנה ויגיע בסוף 2011 לרף ה-1,400 נקודות. ישראל הדגיש כי במריל לינץ' מוטים יותר שווקים מפותחים משווקים מתפתחים ומעדיפים את שוקי אירופה (בדגש על בריטניה וצרפת) על פני ארה"ב, שההמלצה על השוק האמריקני הורדה מ"תשואת יתר" ל"נייטראלי".

במריל לינץ' נותנים דגש גדול על הסחורות, ומעדיפים את מגזרי האנרגיה והמתכות היקרות. על פי ישראל, מחירו של הנפט בסוף הרבעון השני יעמוד על 122 דולר לחבית, כאשר מחירה של חבית יכול להאמיר עד ל-140 דולר במהלך השנה הנוכחית.

בזירת המאקרו בארה"ב, בשעה 14:00 שעון ישראל פורסם מדד מבקשי המשכנתא ה-MBA. המדד הצביע על ירידה של 2% בהשוואה לירידה חדה יותר של 7.5% בחודש שעבר. נזכיר כי סקר ה-MBA מכסה כ-50% מכלל הגופים המספקים משכנתא בארה"ב, ביניהם בנקים למשכנתאות ובנקים מסחריים.

מאוחר יותר היום, בשעה 17:30, פורסם דו"ח מלאי הנפט השבועי בארה"ב. הנתון הצביע על עלייה של 2 מיליון רגל מעוקב (ר"מ) במלאים, מעל לציפיות לעלייה של 1.3 מיליון ר"מ. בעקבות הדו"ח, הנפט עלה ב-0.26% ונסגר במחיר 108.6 דולר לחבית.

מניות במוקד

מונסנטו ריכזה עניין לאחר פרסום את דו"חותיה לרבעון השני שלה לפני פתיחת המסחר. ענקית הדשנים היכתה את תחזיות האנליסטים ורשמה רווח של 1.87 דולר למניה, מעל לצפי לרווח של 1.84 דולר למניה, ובהשוואה לרווח של 1.7 דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הציגה הכנסות של 4.1 מיליארד דולר לעומת 3.9 מיליארד דולר אשתקד.

מניית אפל ריכזה עניין לאחר הסקירה שהוציאו היום כלכלני ברקליס קפיטל ובה מעריכים כי "אייפון 5 יושק לקראת אוגוסט-ספטמבר". הכלכלנים ציינו כי עד כה אפל הכריזה על האייפונים החדשים שלה במסגרת כנס המפתחים השנתי שנערך מדי יוני והשיקה אותם מספר שבועות לאחר מכן. "נכון להיום עוד לא הצליחנו לאבחן כי אפל החלה בשלב הייצור של אייפון 5, שלב שמתחיל בד"כ כ-4 חודשים לפני ההכרזה".

מניית סרגון הגיבה להמלצה חיובית מבית ההשקעות אופנהיימר שחוזים כי המניה תזנק ב-40% בשנה וחצי. האנליסטים איתי קידרון וג'ורג' איוונסי צופים כי מחיר המניה של סרגון יעלה ל-16 דולר תוך שנה וחצי, עלייה של 38% ממחיר הנעילה אמש בוול סטריט. עם זאת, תחזית הרווח הנקי למניה בשנים 2011-2012 הורדה לעומת התחזית בסקירה הקודמת שהוציאו האנליסטים. זאת, בעקבות שרכשה סרגון את חברת נרה הנורבגית תמורת 48.5 מיליון דולר וכעת היא מבצעת שינויים ארגוניים.

ורינט , העוסקת בפתרונות Actionable Intelligence ושירותי ערך מוסף, דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2010 ולשנה כולה עם הכנסות שנתיות של כ-726.8 מיליון דולר לעומת הכנסות של כ-703.6 מיליון דולר בשנה המקבילה. הרווח הנקי הסתכם ב-118.3 מיליון דולר (על בסיס Non-GAAP) או רווח מדולל של 2.79 דולר למניה (על בסיס Non-GAAP).

חברת אלביט מערכות דיווחה הבוקר כי זכתה בחוזה בהיקף של כ-24 מיליון דולר לאספקת מערכי ארטילריה מתוצרת החברה הבת סולתם למדינה באפריקה. המערכות יסופקו בשנתיים הבאות. בנוסף, תספק אלביט מערכות שירותי הדרכה ותחזוקה למערכות. את החברה מנהל יוסי אקרמן.

ענקית ציוד תקשורת המחשבים סיסקו , ריכזה עניין לאחר שנודע על מהלך רה-ארגון נרחב אותו מעוניין מנכ"ל החברה, ג'ון צ'יימברס, להוביל. במכתב חריף ששלח לעובדי החברה, הודה צ'יימברס כי חברתו קיבלה החלטות אסטרטגיות בצורה איטית, והזהיר את עובדי החברה מפני שינויים שעתידים להתרחש בשבועות הקרובים, ברומזו ככל הנראה על פיטורים. לסיסקו יש 73 אלף עובדים בעולם ו-500 בישראל.

חברת Dish , המספקת שירותי תוכן בטלוויזיה ובאינטרנט, רכשה את חברת השכרת הסרטים בלוקבאסטר, במסגרת מכירה פומבית. בלוקבאסטר פשטה רגל לפני כשנתיים, ומומחים בארה"ב העלו ספוקלציות בנוגע ליתרונות הרכישה עבור ענקית התקשורת Dish.

חברת ריטליקס ריכזה עניין על רקע המלצה ל"קנייה" למניית החברה מבית ההשקעות Rodman & Renshaw, תוך שהוא נוקב במחיר יעד של 17 דולר, הגבוה ב-18.5% ממחיר הסגירה של מניית החברה אמש.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]