עזור ולבייב בשת"פ ראשון: ברצלונה-ריאל מדריד ישודר בערוץ 9

הערוץ דובר הרוסית ישדר ב-20 באפריל את גמר הגביע הספרדי, שהזכויות לו נמצאות בידי צ'רלטון של אלי עזור ■ בעתיד עשויה צ'רלטון לקחת חלק דומיננטי בפעילות המסחרית של הערוץ

ערוץ 9 ישדר לראשונה את גמר הגביע הספרדי, ה"אל-קלאסיקו" בין ריאל מדריד לברצלונה, שיתקיים ב-20 באפריל.

מדובר באירוע ספורט משמעותי ראשון שמשדר הערוץ הייעודי דובר הרוסית. ל"גלובס" נודע כי מדובר בראשיתו של שיתוף-פעולה בין אלי עזור ולב לבייב, בעל השליטה בערוץ 9, סביב הפעילות המסחרית של הערוץ.

זכויות הטורניר הספרדי היוקרתי שייכות לחברת צ'רלטון של עזור, והיא זו שתנהל גם את הפעילות המסחרית ומכירת הפרסום לקראת האירוע של משחק הגמר.

במסגרת שיתוף-הפעולה המתהדק בין הצדדים, עזור ייקח חלק תחילה כיועץ בתחום המסחרי לערוץ, ולא מן הנמנע כי יהפוך דומיננטי יותר ויותר בערוץ 9 במטרה להגדיל את רווחיותו, ואולי אף יועבר תחום זה אל תחת חסותו.

גירעון בערוץ 9

לפי דוחות אפריקה ישראל של לבייב שפורסמו באחרונה, מצבו של ערוץ 9 אינו טוב. גרעונה של החברה עומד על 91 מיליון שקל, ובכלל זה הפסד צבור של כ-162 מיליון שקל. הפסדיה לשנת 2010 עומדים על 3.5 מיליון שקל.

עם זאת, ב-4 השנים האחרונות היה הערוץ באיזון תפעולי.

כמו כן, החברה לא עומדת בכלל מחויבויותיה הרגולטוריות, ובימים אלה דנה מועצת הכבלים והלוויין בהארכת רישיונה, עם פקיעתו הצפויה בנובמבר השנה.

בדוחות מציינת אפריקה ישראל כי קיימת האפשרות שהערוץ לא בהכרח יקבל חידוש לרישיונו ל-6 שנים נוספות.

לעזור פעילות מדיה ענפה בין כלל עסקיו. הוא מבעלי חברת צ'רלטון אשר לה הערוצים ספורט 1, ספורט 2, וספורט 1 HD, קבוצת "רדיו ללא הפסקה" הכוללת 3 תחנות רדיו אזורי, והוא גם מחזיק בעיתונים "ג'רוזלם פוסט" על גירסאותיו השונות ואתרו, החינמון "פוסט" והעיתון ברוסית "נובוסטי". כמו כן הוא מחזיק בחברת שילוט חוצות מרקעים ובמקומונים וכתבי עת נוספים ברחבי הארץ.

מנכ"ל ערוץ 9, ליאוניד בלחמן, מסר כי "זה לא ניסיון ראשון לשתף פעולה עם צ'רלטון בנושא התוכן. לפני 4 שנים ביקשתי לקבל מהם בתנאים מסוימים משחקים טובים. והנה זה הגיע בצורה אחרת, ואפשר רק לברך את זה".

עזור לא הגיב לידיעה.