גונדר אלי גביזון משך את העתירה נגד ביטול מינויו לנציב השב"ס

זאת בהתאם להמלצת בג"ץ ■ השופטת אסתר חיות: "ההחלטה של השר לבטחון פנים היא סבירה לחלוטין, ובנקודת הזמן הזו ניתן עדיין לעצור ולשמור על כבודו של העותר"

גונדר אלי גביזון משך היום (ד'), בהתאם להמלצת השופטים, את עתירתו לבג"ץ נגד החלטת השר לבטחון הפנים לבטל את מינויו לנציב שירות בתי הסוהר - כך דווח בגלי צה"ל.

בדיון אמרה השופטת אסתר חיות לגביזון כי "ההחלטה של השר היא סבירה לחלוטין, ובנקודת הזמן הזו ניתן עדיין לעצור ולשמור על כבודו של העותר".

כזכור, השר יצחק אהרונוביץ' החליט לפסול את מינוי גביזון לאחר שעלו שאלות ביחס להתנהלותו בנושא מתן הטבות לאסירים, ובמקומו הוחלט למנות לתפקיד את ניצב אהרון פרנקו.

בעתירתו טען גביזון כי "לא ייתכן שהשיבוץ ייבלם במחי בדיקת פוליגרף אחת, שאמינותה מוטלת בספק". הוא טען כי החלה חרושת של תלונות אנונימיות שנבדקו ונמצאו ריקות מכל תוכן ממשי.

"לא נמצא ולו בדל ראייה או טענה אחת שיש בהן כדי להטיל דופי", התעקש גביזון, והוסיף כי "החלטה בעניין פסילת מועמד, ככל החלטה מינהלית, צריכה להתבסס על ראיות בעלות משקל של ממש. אין די בשמועות".

בסוף החודש הקודם הגיעו מספר תלונות לוועדת טירקל לבחינת מינויים בשירות הצביורי ולמשרד לביטחון הפנים, שהצטרפו לחשדות על התנהלות בלתי הולמת של גונדר אלי גביזון. בין היתר נאמר כי עבריינים בשירות בתי הסוהר ומחוצה לו מתרברבים על הקשר שלהם עם גביזון ועל כך שבחירתו לנציב טובה עבורם.

הדבר גרם לביטול מינויו של גביזון, כשלתלונות הצטרפה האשמה כי נתן הטבות למזכירתו בעת היותו מפקד המחוז הדרומי בשירות בתי הסוהר.

עוד עולה מהתלונות כי סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, פנה בעבר לגביזון וביקש ממנו לדאוג לענייני האוכל הכשר שמקבל אסיר שומר מצוות. גביזון הודה בפנייה, ולדבריו על-פי הנהלים הוא גם דאג לתנאי האוכל של האסיר. ליצמן טען כי מדובר בפנייה אישית לעזרה שהגיעה לשולחנו, לצד פניות רבות אחרות שמטופלות "במסירות ועל פי הנוהל".

במכתבים האנונימיים הוסיפו כי גם שר הפנים, אלי ישי, פגש את גביזון וביקש לדאוג לאסירים מש"ס. גביזון הודה בתגובה כי ישי הגיע לביקורים בבתי הכלא בתוקף תפקידו, אך לדבריו מעולם לא דיבר איתו בענייניו של אסיר כזה או אחר.