"צפויה התערבות אגרסיבית יותר של בנק ישראל במסחר"

אלי בן-דוד ושי זקהיים, אנליסטים בחברת USG Capital: רמת ה-3.5 שקלים תהווה רמה התנגדות חשובה לעת עתה אך בחודש הבא ישוב הדולר להיחלש לעבר רמת 3.4 שקלים

"לאור הציפיות להמשך עליית ריבית הדולר צפוי להמשיך להחלש לעבר 3.43 שקלים אך יחד עם זאת צפויה התערבות אגרסיבית יותר של פישר במסחר במטרה לרסן את הירידה החדה ונחווה תיקון למגמה הראשית שתעלה את הדולר חזרה לרמה הקריטית 3.5 שקלים". כך מציינים אלי בן-דוד ושי זקהיים, אנליסטים בחברת USG Capital, בסקירה שפרסמו.

"רמת ה-3.5 שקלים תהווה רמה התנגדות חשובה לעת עתה אך בחודש הבא ישוב הדולר להיחלש לעבר רמת 3.40 שקלים ואנו צופים שכסף זר ימשיך לנהור למדינת ישראל חרף הסנקציות של בנק ישראל על משקיעים זרים ואנו נהיה עדים להמשך התחזקות השקל אל מול כל סל המטבעות", מעריכים האנליסטים.

על ההתרחשויות האחרונות באירופה מציינים ב-USG Capital כי ז'אן קלוד טרישה העלה את הריבית על רקע נתוני האינפלציה ובמטרה לרסן את הלחצים האינפלציונים שמתפרצים בגוש האירופאי. במסיבת העיתונאים אמר טרישה שניתן לראות התאוששות בסקטור הפרטי ורואים עלייה בביקושים לאשראי וזה חיובי מאד לסביבה הכלכלית ולהמשך הצמיחה. עוד הוסיף טרישה שהוא ימשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחות בסביבת המחירים ואם וכאשר נחווה עלייה נוספת הוא יגיב בהתאם כך שהמטרה היא לדאוג שהציפיות בטווח הבינוני יעמדו על 2% וחשוב שהממשלות יעמדו ביעדי הגרעונות שקבעו להם.

"להערכתנו טרישה סימן את סוף המיתון בגוש האירו בכך שהעלה את הריבית וניתן יהיה לצפות על המשך עליות עד סוף השנה אך לא באופן רציף ולהערכתנו בסוף השנה תעמוד על 1.75%".

בנוגע לעליית מחירי הסחורות מציינים האנליסטים שתנועת המחיר של הזהב היא צפונה כאשר המתכת היקרה ממשיכה לשבור שיאים חדשים כאשר האינפלציה בעולם קובעת את תנועת המחיר לעת עתה ומתפקד כנכס מקלט בטוח. היעד של הזהב הוא כנראה 1500 דולר לאונקיה בחודשים הבאים.

לגבי הנפט: "כל עוד המלחמה תמשך והמהומות במדינות ערב ימשיכו המחירים יעלו לעבר 150 דולר לחבית".